آیا تا کنون چیزی راجع به گیربکس‌های صنعتی و نحوه انتخاب و خرید آن‌ها شنیده اید؟ گیربکس صنعتی جزو تجهیزات حیاتی صنایع مختلف دسته‌بندی می‌شود و از انواع مهم این تجهیزات است. در ادامه ضمن بررسی نکات مهم در خرید موتور گیربکس صنعتی شما را با گیربکس sew آشنا می‌کنیم. 

 

گیربکس صنعتی

قبل از این که راجع به گیربکس sew و نکات مهم در خرید آن صحبت کنیم، بهتر است کمی با گیربکس صنعتی آشنا شوید. گیربکس صنعتی در واقع به تجهیزات و ماشین آلاتی گفته می‌شود که نیروی مکانیکی موتور را به دستگاه‌های دیگر انتقال می‌دهد. در تمام گیربکس‌ها نیروی موتور از طریق شافت منتقل می‌شود. با توجه به عملکرد و کارایی گیربکس‌های صنعتی، در این تجهیزات منبع تولید نیرو یا توان اهمیتی ندارد؛ آنچه حائز اهمیت است این است که توان تولید شده در شافت ورودی به شکل گشتاور به گیربکس منتقل شود. 

شافت نیز در واقع قطعه‌ای است که به عنوان واسطه عمل کرده و بین منبع توان و دستگاه مصرف کننده این نیرو انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند. از آنجا که گیربکس صنعتی انواع مختلفی دارد انتخاب درست آن برای رسیدن به عملکرد بهینه در صنعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. درمورد گیربکس اس‌ای دبلیو نیز باید بدانید که به عنوان برند مطرح موتور گیربکس در دنیا شناخته می‌شود. گیربکس صنعتی این برند توان گشتاوری بالا، کیفیت، دوام و قدرت بالایی دارد و هر نوع نیاز صنعت را برآورده می‌سازد. 

 

موتور گیربکس

موتور گیربکس sew که به آن الکتروگیربکس نیز می‌گویند از دو بخش الکتروموتور و گیربکس تشکیل شده است. گیربکس خود از چرخ دنده‌هایی تشکیل شده که نیرو را از الکتروموتور گرفته و به خروجی گیربکس منتقل می‌کنند. موتور الکتریکی به تنهایی نمی‌تواند نیروی لازم برای به حرکت درآوردن سایر تجهیزات را تأمین کند. به همین دلیل در تجهیزات مختلف صنعتی از موتور گیربکس دار استفاده می‌شود. گیربکس در این تجهیز با تغییر گشتاور، دور موتور را تغییر داده و نیروی لازم جهت به حرکت در آوردن سایر اجزاء را تأمین می‌کند. با توجه به این که در گیربکس‌های صنعتی به گشتاور بالایی نیاز داریم، گیربکس سرعت موتور را حین دریافت کاهش داده و به گشتاور بالا تبدیل می‌کند. در واقع یکی از وظایف مهم موتورگیربکس این است که ضمن کاهش سرعت موتور، قدرت آن را افزایش دهد. 

در مورد این عملکرد باید بدانید که هر چه گشتاور بالاتر باشد، گیربکس با توان بیشتری دستگاه‌های مختلف را راه اندازی می‌کند. از آنجا که گیربکس‌های اس‌ای دبلیو انواع مختلفی دارند و هر نوع آن‌ها متناسب با کاربری خاصی طراحی شده، می‌توان از روی طراحی چرخ دنده‌های گیربکس نوع مناسب الکترو گیربکس را انتخاب کرد. به عبارتی چرخ دنده‌ها مشخص می‌کنند که الکترو گیربکس در کدام نوع کاربری مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است این گونه بگوییم که تنظیم سرعت و قدرت موتور از طریق تغییر در اندازه چرخ دنده‌ها امکان‌پذیر است. برای تنظیم این فاکتورها در استفاده از موتور گیربکس لزومی به تغییر دستی سایز چرخ دنده‌ها نیست و این اندازه‌ها از پیش توسط سازندگان این تجهیز تعریف شده اند. در وبلاگ سام تجهیز مطالب آموزشی مختلف از جمله اطلاعات بیشتری در مورد اینکه موتور گیربکس چیست و پلاک خوانی گیربکس چگونه است در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

 

نکات مهم در خرید موتور گیربکس

همان طور که پیش‌تر گفتیم ساختار انواع گیربکس و گیرموتور sew و متریال‌های تشکیل دهنده آن به قدری باکیفیت هستند که سبب شهرت و محبوبیت این تجهیز شده اند. بنابراین انتظار می‌رود کیفیت انواع موتور گیربکس‌های اس‌ای دبلیو بالا باشد. با توجه به این مهم اگر الکترو گیربکس‌ها به صورت مرتب سرویس شوند، به ندرت به تعمیرات یا تعویض نیاز پیدا می‌کنند، اما به هرحال بهتر است با نکات مهم حین خرید این تجهیزات آشنا شوید. انتخاب گیربکس مناسب باید به مواردی از قبیل: 

شرایط محیطی اعم از رطوبت، گرد و خاک
دمای محیط کار
نحوه اتصال بین گیربکس و موتور
نوع بار محوری یا شعاعی
توان ورودی یا همان قدرت الکتروموتور که از توان الکتریکی ورودی ضرب در راندمان موتور به دست می‌آید. 
اندازه گشتاور خروجی
آرایش محورها
خروجی گیربکس در هر دقیقه
دور ورودی یا همان دور چرخش شافت
نوع انتقال بین موتور گیربکس
بازده گیربکس یا همان سرعت گیربکس و گشتاور به نسبت توان ورودی
اندازه متناسب گیربکس با فضای قرار گیری

لینک های مرتبط:

نمایندگی گیربکس sew

خرید گیربکس sew

گیربکس SEW