شرکت رسانا کابل در سال 1372 با هدف تولید بخشی از سیم و کابل مورد نیاز کشور تاسیس گردید. در همان ابتدا با تلاش مستمر متخصصین این شرکت و در مدت کوتاهی موفق به دریافت نشان استاندارد ملی از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گردید. بهره برداری از کارخانه جدید رسانا کابل به منظور افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات و پاسخگویی بهتر به نیاز مشتریان ضمن رعایت اصول HSE و به کار گیری پیشرفته ترین ماشین آلات تولیدی در پاییز 1391 انجام گردید.

 

محصولات شرکت سیم و کابل رسانا با توجه به فناوری‌های روز دنیا ساخته شده است. این شرکت در این مدت کوتاه توانسته که برای کابل‌های قدرت خود با ولتاژ اسمی ۱ تا ۳ کیلو ولت گواهینامه استاندارد دریافت کند. شرکت رسانا کابل سعی کرده که برای محصولات متنوع خود سطح مقطع‌های مختلفی را تولید کند.

. با وجود این تنوع محصولات رسانا کابل تلاش کرده که همچنان کیفیت محصولات را حفظ کند و بهترین‌ها را ارائه دهد. برای تمامی محصولات این شرکت استانداردهای IMS و ISO رعایت شده است. رسانا کابل یکی از اصلی‌ترین فعالان صنعت در حوزه تولید سیم و کابل است. در ادامه برخی از محصولات این شرکت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سیم مفتولی و نیمه افشان رسانا

این دو سیم تولید شده رسانا کابل هادی از جنس مس آنیل شده دارند که از نوع کلاس ۱ برای سیم مفتولی استفاده شده است. و برای هادی سیم نیمه افشان از مس آنیل شده کلاس ۲ استفاده شده است. در واقع تحمل دمایی این دو محصول از دمای _۳۰ تا +۷۰ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است. گفتنی است که به این دو مدل سیم به صورت نصب ثابت به عنوان رابط در ماشین آلات، داکت‌های زمینی، تجهیزات کنترلی، تابلوهای فرمان و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روی هادی سیم نیمه افشان و مفتولی رسانا کابل از عایق پی وی سی نوع C استفاده شده است. این عایق این امکان را برای سیم‌ها فراهم می‌کند که زیر گچ و یا داخل لوله‌ها بتوان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در شرایط مناسب استفاده کنید.