ابزار و تجهیزات ایمنی

تجهیزات ایمنی از جمله ابزار آلات صنعتی پر کاربرد به شمار می روند که برای محافظت کاربر در برابر خطرات احتمالی استفاده می شوند.

ماسک جوشکاری: انواع ماسک‌های جوشکاری با درجه تیرگی‌های مختلف می‌توانند در جوشکاری‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند تا از وارد شدن آسیب به چشم، سر و صورت کاربر جلوگیری شود.

عینک ایمنی: عینک‌های ایمنی برای کارهای مختلفی مانند دریل کاری، نجاری، آهنگری و … کاربرد دارند و برای ایمنی چشمان فرد استفاده می شوند. توصیه می‌شود از عینک‌های ایمنی که دارای استانداردهای CE و EN166 هستند، استفاده شود و هرگز از عینک‌های غیراستاندارد ارزان قیمت برای کارهای صنعتی و کار با ابزار استفاده نشود.

دستکش ایمنی: یکی از تجهیزاتی که برای ایمنی فرد بسیار ضروری است، دستکش ایمنی می‌باشد. دستکش‌های ایمنی در کارهای مختلفی که با ابزارآلات جوش و برش و یا ابزارآلات برشکاری و سوراخکاری سر و کار دارند، استفاده می‌شوند.

همان طور که می‌دانید، آشنایی با انواع ابزار آلات صنعتی گامی مهم برای خرید ابزار است. در این مقاله سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و ابزار صنعتی را از نظر نیروی محرکه به دسته‌های مختلف تقسیم کردیم و در این متن به معرفی شش دسته ابزار آلات صنعتی بنزینی، ابزار صنعتی بادی، ابزار دستی، جوش و برش، ابزار آلات صنعتی برقی و ابزار و تجهیزات ایمنی پرداختیم و پس از توضیح درباره هر کدام از این دسته‌ها و کاربرد مشخص آن‌ها سخن گفتیم. به عنوان مثال ابزار آلات بنزینی بیشتر به درد مناطقی که دسترسی به برق بسیار کم است، می‌خورد. همین طور ابزار آلات بادی هم در خط تولید پراستفاده است.

پس از بررسی هر دسته چند ابزار مرتبط را معرفی کردیم. برای آشنایی با ابزارآلات صنعتی و کارگاهی برقی به معرفی کمپرسور هوا و دستگاه جوشکاری و دریل شارژی پرداختیم و در قسمت ابزار آلات بادی درباره میخکوب‌های بادی، پولیشر و جغجغه بادی سخن گفتیم. در قسمت ابزار آلات بنزینی هم اره زنجیری بنزینی و ژنراتور و چکش تخریب را معرفی کردیم.