در دنیای امروز اغلب کارهای جانبی وابسته به انرژی الکتریسیته بوده و می توان گفت که این انرژی پر مصرف ترین انرژی در سراسر جهان است. سیم و کابل با اهمیت ترین قسمت در طراحی هر سیستم ساختمانی است. انتخاب نامناسب آن می‌تواند چالشی در ساختار ارتباطی ایجاد نماید.

در نتیجه زمان انتخاب و خرید سیم و کابل سیمیا باید دقت کافی داشت. تا انتخاب صحیح آن ها در پروسه طراحی بتواند در هزینه و زمان آن صرفه جویی ایجاد کند.

قیمت سیم و کابل سیمیا با نظر به سطح کیفی محصولات مقرون به صرفه می باشد. یکی از علت‌های مقرون به صرفه بودن قیمت کابل مخابراتی سیمیا به کارگیری از دستگاه‌های گوناگون و بروز در هنگام تولید سیم و کابل می باشد.

کیفیت این محصولات را افزایش می دهد و به طور همزمان متخصصان سیمیا با بهره گیری از آن‌ها اقدام به ارزیابی و تولید و عرضه می نمایند.

این دستگاه‌ها شامل سری دستگاه کشش مس و آلومینیوم، مولتی وایرها به شکل‌های 12 و 16 سیم، تجهیزات کششی مدیوم و فاین و درام تویستر هستند. به صورت مستقل و فقط در مراحل تولید از دستگاه‌های بانچر، اکسترودر، استرندر فاین و راد استفاده می شوند.

شرکت سیمیا همانند هر شرکت معتبر و پویا در طول فعالیت خود گام به گام مراحل رشد را تجربه نموده است.

کارخانه سیمیا با به کارگیری ماشین آلات مختلفی از بهترین تولید کنندگان اروپایی با تکنولوژی روز دنیا شامل دستگاه‌‌های کشش راد مس و آلومینیوم و مولتی وایرهای 12 و 16 سیمه، دستگاه‌‌های کشش مدیوم و فاین، بانچر، استرندر، درام تویستر، اکسترودر و… به فعالیت مشغول است.

هیئت مدیره کابل سیمیا معتقد است که تولیدات این شرکت باید کیفیت مطلوبی را داشته باشند و طول عمر بالا و امنیت را با خرید سیم و کابل برق سیمیا به مشتریان ارائه دهد. یکی از برنامه‌های این شرکت با وجود مشکلات در کوچکی مساحت کارخانه، به منظور بهبود کیفیت تجهیز سالن تولید به آزمایشگاهی جهت تست و بررسی محصولات روی خط تولید و انجام آزمایشات برای حصول اطمینان از کیفیت سیم و کابل می باشد.

شرکت سیم و کابل سیمیا مانند سایر شرکت‌های رایج در حوزه توزیع و تولید انواع سیم و کابل در طول فعالیت خود چرخه رشد و توسعه را به صورت گام به گام طی کرده است.

کوشا الکتریک به عنوان یکی از نمایندگی‌های فعال در زمینه فروش محصولات سیمیا در لاله زار تهران در حال فعالیت می باشد و به عرضه با کیفیت محصولات این برند در قلب بازار تهران میپردازد.