به‌ طور کلی سیم نسوز سیلیکونی به دلیل برخورداری از پوشش عایقی در مقابل حرارت بالا استحکام قابل‌ توجهی از خود نشان می‌ دهد؛ به‌ طوری ‌که در هنگام آتش‌ سوزی وظیفه حفظ یکپارچگی مدار را برعهده دارد. در اصل از ویژگی ‌های مهم این محصول می ‌توان به مقاومت در برابر دماهای بالا اشاره کرد.

بنابراین عموماً در ساخت تجهیزات مختلف، هواپیما، تولید فولاد و سیم‌ کشی محیط‌ های حرارتی به ‌کار گرفته می‌ شود. در نظر داشته باشید مقاومت در برابر شوک الکتریکی و عملکرد مناسب در صنایع حساس جزو مزیت‌ های اصلی این محصول در نظر گرفته می ‌شود. همچنین جلوگیری از انتشار آتش و عدم پخش شدن دود سمی از دیگر ویژگی ‌های این محصول محسوب می شوند.

لازم به ذکر است در صورت محافظت از سیم در هنگام بروز شرایط غیر عادی همچون آتش سوزی یا قرار گرفتن سیم برق در معرض حرارت، استفاده از سیم نسوز سیلیکونی در اولویت قرار می ‌گیرد. به بیان ساده ‌تر عایق سیلیکون از پایداری حرارتی برخوردار بوده و در مقابل مواد سوختنی و روغن مقاومت مناسبی از خود نشان می‌ دهد.

توجه فرمایید این محصول برای به‌ کارگیری در فضای باز نیز بسیار مناسب می ‌باشد؛ زیرا در شرایط محیطی شدید عملکرد کاملاً مناسبی ارائه می ‌دهد. با توجه به توضیحات ذکرشده به شما پیشنهاد می ‌دهیم اگر در محیط کاری خود با مواد شیمیایی غیر قابل ‌پیش‌بینی مواجه هستید، حتما برای خرید این محصول اقدام نمایید.

زیرا به دلیل انعطاف ‌پذیری بالا برای طیف گسترده‌ ای از صنایع مورد استفاده قرار می‌ گیرد؛ به‌ طوری ‌که به ‌عنوان یکی از کارآمدترین محصولات موجود در بازار در نظر گرفته می ‌شود.

دانستنی ها در مورد سیم سیلیکونی

سیم های سیلیکونی در دو نوع هادی افشان و مفتول تولید می شوند. از ویژگی های سیم های سیلیکونی می توان به مسائلی مانند مقاومت در مقابل گرما، مقاومت در مقابل نور خورشید، مقاومت در مقابل اسید، الکل، روغن با وزن مولکولی بالا، اشعه های فرابنفش، اشعه مادون قرمز، اشعه گاما، شرایط آب و هوایی مختلف مانند آب و هوای سرد، خشک و کویری، مرطوب و شرجی بالا اشاره کرد.

همین خصوصیت سیم های سیلیکونی یا همان سیم نسوز سیلیکونی موجب شده است تا در صنایعی مانند پتروشیمی، خودروسازی، تجهیزات ساختمانی، صنایع دفاعی، هوایی، هوا فضا، کشتی سازی، ریلی، واگن سازی، اعلام و مهار حریق، پالایشگاههای مختلف،موتورهای صنعتی، تابلو برق های صنعتی و تجهیزات تابلو برق در طیف وسیعی و گسترده ای استفاده شود.

سیم های سیلیکونی یا همان سیم نسوز سیلیکونی دارای عایق هایی از جنس پلاستیک HTV هستند که خود این عایق ها از پلیمرهای منعطف الاستومر ساخته شده است که جزو پلیمرهای عالی و کانی هستند که دارای عنصرهای سیلسیوم SI  و اکسیژن O می باشند و هیچ نوع عنصر کربنی در خود ندارند و با ترکیب پیوندی SIO2 نیز شناخته می شوند.