صنعت برق و تکنولوژی پیشرفت بسیاری در تولید سیم و کابل برق دارد. پایه و اساس ساختمان‌سازی و در واقع یکی از تجهیزات مهم در ساختمان‌ها سیم و کابل برق است. سیم و کابل برق برای عبور جریان برق مسیری را به وجود می‌آورند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب به افراد و المان‌های برقی دیگر، دقت کافی را در زمان استفاده از آن‌ها داشت. وظیفه عایق سیم و کابل نیز جلوگیری از صدمه دیدن هادی یا مغزی سیم و کابل است و موجب خنثی کردن خطراتی است که ممکن است در زمان خروج جریان برق از هادی اتفاق بیفتد، می‌شود.
در یک ساختمان برای مشخص شدن مسیر عبور سیم و کابل و درست کشیدن همه انشعابات از ابتدا سیم‌کشی صورت می‌گیرد. این محصولات در سطح مقطع‌های متفاوتی تهیه و تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند برای نشان دادن سطح مقطع، روی هر سیم یا کابل از عدد مشخصی استفاده می‌شود. به عنوان مثال سیم ۱ یعنی سطح مقطع سیم ۱ میلی‌متر است.
در انواع مختلف سیم و کابل هر کدام روکشی به عنوان عایق دارند که ممکن است از دیگر پوشش‌ها از جمله آرمور، شیلد و اسکرین روی آن به کار رفته باشد که باعث ایجاد کاربردهای مختلف برای کابل‌ها خواهد شد. به عنوان مثال برخی موارد از کابل برای انتقال توان و قدرت، در موارد دیگر جهت ارسال و کنترل سیگنال کاربرد دارند. طراحی این محصولات در زمینه کنترل، ابزار دقیق و مخابراتی وسعت داشته است.
نکات مهم خرید سیم و کابل
یکی از مهم‌ترین مراحل اجرای پروژه‌های ساختمانی، سیم‌کشی است که برای انجام آن باید سیم و کابل مناسبی انتخاب کرد. قبل از خرید سیم و کابل باید یک سری اطلاعات را در مورد محصول بدانید تا بهترین خرید ممکن را داشته باشید و از انتخاب اشتباه و خسارت‌هایی که در پی دارد جلوگیری کنید. نکاتی که در مورد ایمنی و استاندارد سیم و کابل باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر هستند:
اولین نکته مهم در انتخاب سیم و کابل، جنس هادی به کار رفته در ساختار آن‌ها است که مس یا آلومینیوم هستند. هادی مس به علت افزایش قیمت و گرانی آن کمتر در سیم‌کشی به کار می‌رود و به جای آن از کابل‌های سبک آلومینیومی که رسانای خوبی هستند، استفاده می‌شود.
باید توجه داشت که سطح بیرونی سیم و کابل باید صاف باشد و نباید هیچ گونه تورفتگی یا برجستگی وجود داشته باشد.
از نشانه‌های سیم و کابل با کیفیت مقاومت هادی است که به مقدار هادی به کار رفته در سیم یا کار بستگی دارد. کیفیت برای سیم و کابل اهمیت زیادی دارد و نزدیک به نیمی از آتش سوزی‌ها به علت استفاده از سیم و کابل نامرغوب و اتصالی در آن‌ها است.
سیم و کابل مورد نیاز خود را از برندها و مراکز معتبر تهیه کنید. زمانی که برای منزل و یا شرکت خود به کابل کشی نیاز داشتید، به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که محصولات برندهای مطمئن را با ضمانت نامه ارائه می‌دهند. سیم و کابل ستایش انواع سیم و کابل با کیفیت را با ضمانت و خدمات پس از فروش به خریداران محترم ارائه می‌دهد و در صورتی که اطلاعی در مورد این محصولات ندارید می‌توانید از متخصصان و مشاوران این فروشگاه راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید و کالای مورد نیاز خود را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید.
برترین برند سیم و کابل بازار 
شرکت تولیدی سیم و کابل کسری الکتریک ماهان با نام تجاری ( سیم و کابل رویان ) سال ۱۳۸۹ پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنایع در شهرک صنعتی شرق سمنان، واقع در استان سمنان شروع به فعالیت نموده است.
هدف از تاسیس این شرکت، تولید انــــواع سیم و کابـــل‌های برقی و تلفنی، انواع کابل‌های تخصصی ابزار دقیق، کواکســیال، کابل‌های شبکه، کابل‌های انتقال اطلاعات جهت مصارف ساختمانی، صنعتی، تجاری، ایجاد اشتغال در منطقه و تلاش در راستای رهایی کشور از وابستگی به بیگانگان و تامین نیازهای ضروری کشور به این گونه محصولات می‌باشد. جهــت حمایت از صنعتگران کشور حتی الامــکان سعی شده است که از ماشین آلات تولید داخلی برای فرآیند تولید استفاده شود.