صندلی یکی از وسایلی است که از روزگاران دور بشر ساخت آن را یادگرفته و از آن استفاده کرده است. یک صندلی ساده عموماً چهار پایه و یک پشتی دارد و می‌تواند دسته هم داشته باشد. اولین صندلی‌ها اغلب چوبی بودند و بعد ها که بشر کار با فلز را یاد گرفت صندلی‌های فلزی هم به بازار آمدند. کم کم برای اینکه نشستن طولانی روی صندلی راحت باشد پارچه و ابر برای نشیمن صندلی به کار گرفته شد و صندلی‌ها روز به روز تنوع بیشتری پیدا کردند. این روزها صندلی‌ها همه‌جا هستند. ماشین‌ها مجهز به صندلی هستند، در اتاق انتظار مطب پزشکان و ادارات انواع صندلی برای مراجعین قرار داده شده است. در کافه‌ها و غذاخوری‌ها انواع شیک صندلی و مبلمان به کار گرفته می‌شود و صندلی مخصوص کودک هم در بیشتر این مکان‌ها وجود دارد. صندلی در خانه‌ها  هم کاربرد زیادی دارد. صندلی میز ناهار خوری طراحی شده تا دور میز راحت‌تر غذا بخورید و انواع صندلی کانتر برای اپن آشپزخانه به کار گرفته می‌شود. باکس‌هایی که به‌عنوان صندلی میز آرایش یا صندلی نقاشی مد شده‌اند، صندلی مطالعه، صندلی راحتی‌ای که در نشیمن دارید و صندلی‌های تاشو یا حصیری که برای فضای باز در نظر گرفته می‌شوند هرکدام می‌توانند انتخاب شما باشند.


انواع صندلی

اگر بخواهیم صندلی‌ها را از نظر نوع کاربرد دسته‌بندی کنیم می‌توانیم لیست زیر را تهیه کنیم:
•     صندلی آشپزخانه و ناهارخوری:‌ انواع صندلی کانتر و اپن که دور میز، داخل آشپزخانه یا دور اپن استفاده می‌‌شوند.
•    صندلی راحتی:‌ این نوع صندلی‌ها که طراحی‌های مختلفی دارند شامل انواع صندلی گهواره‌ای و صندلی تابی هستند. صندلی راک هم در این دسته قرار می‌گیرد.
•    صندلی سفری: صندلی‌های سفری به این منظور تهیه شده‌اند که به‌راحتی قابل حمل باشند و بتوانید در هر محیطی از آن‌ها استفاده کنید. بیشتر این صندلی‌ها تاشو هستند و می‌توانند یک میز تاشو هم داشته باشند. 
•    صندلی فضای باز: صندلی‌ هایی از جنس پلاستیک، فلز یا پلی کربتات که برای استفاده از ایوان، حیاط و باغ خوب هستند.
•    صندلی آزمایشگاهی: صندلی آزمایشگاهی صندلی چرخدار کوچکی است که به سادگی جابه‌جا می‌شود از آزمایشگاه‌های تخصصی تا آزمایشگاه مدارس کاربرد دارد.
•    صندلی اداری:‌ صندلی‌هایی که اغلب از جنس چرم یا چرم مصنوعی هستند و پشتی و ارتفاع قابل تنظیم دارند و به‌عنوان صندلی مطالعه هم کاربردی‌اند.


برندهای معتبر تولید کننده انواع صندلی 

تولید کنندگان زیادی انواع صندلی با نشیمن طبی و ... را تولید می‌کنند. نیلپر یکی از بهترین‌ها در تولید صندلی اداری است و ایکیا، اسپرسان چوب، کروماتیک، هوم کت  و.... هم می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای انتخاب صندلی‌های موردنیازتان باشند.