صفحه ارت مسی از لوازم چاه ارت محسوب می شود که نقش هادی الکتریسیته را داشته و می تواند جریان الکتریکی را به زمین منتقل کند.  در واقع جریان های بار اضافه از دستگاه های الکترونیکی گرفته می شود و از طریق سیم ارت و نهایتا صفحه ارت به زمین می رسد در نتیجه خطر برق گرفتگی و آسیب از افراد و دستگاه های الکترونیکی دور می شود.
مهم ترین کاربرد صفحه های مسی که در ساخت آنها مس با خلوص بالا به کار رفته است ، استفاده به عنوان هادی ارت یا الکترود صفحه ای می باشد در نتیجه باید بعد از حفر گودال این صفحه به صورت عمودی داخل گودال قرار گیرد و بار اضافه را به زمین برساند. هرچه درصد خلوص مس ، ابعاد صفحه و ضخامت صفحه مس بیشتر باشد تاثیر صفحه و کاربرد بیشتری  دارد.
بیشترین خلوص مس در بین تمام تولید کننده های صفحه مس در کشور متعلق به صفحه مس تولید شده توسط شرکت صنایع مس شهید باهنر با خلوص بیش از۹/۹۹ درصد مس  می باشد.صفحه های مس باهنر فقط در دو ضخامت ۳ و ۵ میلیمتر(در برخی موارد ۴ میلیمتر) و تنها در ابعاد ۶۶×۶۶ سانت موجود می باشد (به این نکته توجه کنید که سایر ابعاد موجود در بازار به هیچ عنوان تولید شرکت باهنر نمی باشند).
در اجرای سیستم ارتینگ یکی از مشکلات، قیمت بالای مس مورد نیاز می باشد که معمولا مجریان و پیمانکاران با کوچک تر کردن ابعاد وکم کردن ضخامت  صفحه ارت و زیر پا گذاشتن استانداردهای لازم و ضروری، به طور غیر اصولی اقدام به کاستن هزینه ها می نمایند.
صفحه های مسی تولیدی سایر شرکت ها  (غیر باهنر) با درصد خلوص مس کمتراز ۹۸درصد  با ابعاد های ۷۰×۷۰ ، ۶۶×۶۶، ۶۰×۶۰ ، ۵۰×۵۰ ،۴۰×۴۰ و ۳۰× ۳۰ تولید میشوند. ضخامت صفحات تولیدی شرکت های غیر باهنر از ۲ الی ۵ میلیمتر متغیر است. تنها مزیت صفحه های غیر باهنر فقط هزینه و قیمت کمتر آنهاست. وگرنه از لحاظ کیفیت به هیچ عنوان با صفحه های تولیدی باهنر قابل مقایسه نمی باشند.
کاربرد صفحه مسی نازک
مهم‌ترین کاربرد صفحه مسی نازک در سیستم ارتینگ است و می‌تواند جریان الکتریکی را به‌صورت مستقیم به زمین منتقل نماید؛ همچنین در جریان‌هایی که دارای بار اضافه هستند، از دستگاه الکترونیکی یک سیم ارتینگ خارج می‌شود و به صفحه مسی نازک متصل می‌شود.
در نهایت این صفحه نقش‌هادی یا الکترود را ایفا می‌کند و در گودال ارت به‌صورت عمودی قرار می‌گیرد؛ سپس بار اضافه از طریق سیم ارت به زمین منتقل می‌شود. بیشترین میزان خلوص مس که برای این صفحه درنظر گرفته شده است، ۹۹.۹ درصد است.
صفحات مسی ارت را می‌توان در زمین برای دستیابی به زمین مؤثر در خاک‌های کم عمق با سنگ‌های زیرین یا در مکان‌های زیرزمینی با چندین کابل مدفون و خدمات لوله نصب کرد؛ همچنین برای ایجاد حفاظت در مکان‌های کلید ولتاژ متوسط یا ولتاژ بالا MV-HV استفاده می‌شود.
مقاومت زمین بر امپدانس‌هادی‌های مسی مدفون تأثیر می‌گذارد؛ مقاومت زمین با ویژگی‌های خاک از جمله رطوبت، دمای خاک و انواع خاک تعیین می‌شود. هنگامی‌که بر اساس استانداردهای ملی قابل اجرا طراحی و نصب می‌شود، سیستم‌های حفاظت از زمین و صاعقه از ساختمان‌ها و تجهیزات در برابر آسیب‌های ناشی از جریان خطا یا موج صاعقه محافظت می‌کند. برای تهیه و خرید انواع صفحه مسی می‌توانید به فروشگاه خاورمس مراجعه نمایید.
ویژگی صفحه مسی
صفحات مسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های چاه ارت است و شامل ورقه‌هایی از جنس فلز مس هستند که به شکل عمودی در داخل چاه ارت قرار می‌گیرند. اگر صاعقه به ساختمان برخورد کند یا سیستم‌های الکتریکی موجود در یک محل دارای اضافه بار گردند، در این شرایط وجود سیستم ارتینگ در زمین‌های صاف و یا گودال ارت در زمین‌هایی که امکان حفر چاه وجود دارد موجب می‌شود قبل از آسیب رسیدن به افراد، جریان برق اضافه از طریق سیم ارت به صفحه مسی و سپس به زمین منتقل شود به این شکل خطر برق‌گرفتگی نیز کاهش یافته و وسایل برقی نیز آسیب نمی‌بینند.

جوشی که به روکش مسی زده می‌شود در حد قوی است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن را جدا کرد. رو کش کسی ۹۹درصد خالص می‌باشد که از نظرخالص  بودن در مقایسه با فلز‌های دیگری که شبیه آن هستند در حد خیلی ایده‌آل قرار دارد. طول عمر این صفحه به خاطر ضخامتی که دارد (۲۰۰ تا ۲۵۰ میکرون) در حدود ۴۰ الی ۵۰ سال است

قیمت
قیمت این صفحه به عواملی مانند وزن، ابعاد، ضخامت و سایز آن بستگی دارد. قیمت آن با توجه به نوسانات بازار تغییر می‌کند؛ بنابراین برای خرید باید از قیمت روز بازار اطلاع داشته باشید. قیمت این صفحات با توجه به خالص بودن ۹۹ درصدی و ضخامت آن از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و هر چه میزان خالص بودن و ضخامت آن بیشتر باشد، طبعاً قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

ابعاد
این صفحه در ابعاد گوناگون تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارد. صفحه‌ای  که با ابعاد ۳۰ در ۳۰ و خالصیت ۹۹ درصد تولید می‌شود، قدرت رسانه‌ای بالایی دارد و به خوبی جریان الکتریسیته را منتقل می‌کند.