به منظور خرید کمپرسور باد پنوماتیک لازم است که اطلاعات کافی راجع به آن داشته باشید و حتما اطلاعات کافی راجع به مشخصات فنی، نوع عملکرد داشته باشید؛ تا در نهایت انتخاب شما به درستی انجام شود. در خرید این دستگاه حتما به نکات زیر دقت کنید:

میزان قدرت

معمولا میزان قدرت این دستگاه را با اسب بخار یا همان HP تعیین می‌کنند. البته این روزها به منظور بازاریابی و ترفندهای فروش در رده بندی اسب بخار بسیار اغراق می‌کنند تا تعداد کمپرسورهای بیشتری را به فروش برسانند. در حقیقت کمپرسورهای صنعتی از این جهت کاملا دقیق ارزیابی می‌شوند.

فشار هوا

معمولا بیشتر ابزارهای هوایی برای عملکرد درست به PSI 90 احتیاج دارند اما به منظور حفظ این مقدار در کمپرسورهای بادی لازم است دستگاهی با فشار هوای بالاتر خریداری شود.

حجم هوا

این دستگاه‌ها برای شروع عملکرد خود به حجم معینی از هوا احتیاج دارند. در واقع میزان حجم هوایی که یک کمپرسور می‌تواند تولید کند با CFM رتبه بندی می‌شود. لازم است که میزان cfm کمپرسورهای بادی پنوماتیک را بدانید زیرا برای تعیین نوع ابزارهایی که کمپرسور به راه اندازی آن‌ها کمک می‌کند، لازم است.    

 منبع تغذیه

گفتنی است که کمپرسورهای بادی با گاز و یا با برق کار می‌کنند. اگر می‌خواهید از کمپرسور بادی به عنوان یک وسیله در خانه خود استفاده کنید؛ کمپرسورهای بادی که با نیروی الکتریکی کار می‌کنند، گزینه مناسبی خواهند بود لذا به مکانی برای تهویه احتیاج ندارند.

اندازه مخزن

نکته‌ای که در هنگام خرید نباید به آن بی توجهی کرد اندازه مخزن مخزن باد پنوماتیک است. وظیفه مخزن کمپرسور بادی ذخیره هوا است و هوا تولید نمی‌کند. زمانی که مخزن بزگ‌تر باشد، حمل و نقل آن در حین کار سخت‌تر خواهد بود؛ بهتر است حجم مخزن بین ۱۰ تا ۳۰ لیتر باشد.