شرکت سیمیا همانند هر شرکت معتبر و پویا در طول فعالیت خود گام به گام مراحل رشد را تجربه نموده است. کارخانه سیمیا با به کارگیری ماشین آلات مختلفی از بهترین تولید کنندگان اروپایی با تکنولوژی روز دنیا شامل دستگاه‌‌های کشش راد مس و آلومینیوم و مولتی وایرهای 12 و 16 سیمه، دستگاه‌‌های کشش مدیوم و فاین، بانچر، استرندر، درام تویستر، اکسترودر و… به فعالیت مشغول است. هیئت مدیره کابل سیمیا معتقد است که تولیدات این شرکت باید کیفیت مطلوبی را داشته باشند و طول عمر بالا و امنیت را با خرید سیم و کابل برق سیمیا به مشتریان ارائه دهد. یکی از برنامه‌های این شرکت با وجود مشکلات در کوچکی مساحت کارخانه، به منظور بهبود کیفیت تجهیز سالن تولید به آزمایشگاهی جهت تست و بررسی محصولات روی خط تولید و انجام آزمایشات برای حصول اطمینان از کیفیت سیم و کابل می باشد.

شرکت سیم و کابل سیمیا مانند سایر شرکت‌های رایج در حوزه توزیع و تولید انواع سیم و کابل در طول فعالیت خود چرخه رشد و توسعه را به صورت گام به گام طی کرده است.

کوشا الکتریک به عنوان یکی از نمایندگی‌های فعال در زمینه فروش محصولات سیمیا در لاله زار تهران در حال فعالیت می باشد و به عرضه با کیفیت محصولات این برند در قلب بازار تهران میپردازد.

شرکت سیم و کابل سیمیا در خط تولید خود محصولات متنوعی را پوشش داده است. مثالی از این محصولات، سیم و کابل افشان، سیم و کابل نیمه افشان، سیم های مفتولی و کابل های مفتولی، کابل های خود نگهدار و سیم نایلون است. کلیه موارد نام برده مطابق استاندارد های معین تولید و ارائه می شوند.

اکثر این محصولات در پوشش خود از ماده ای مشهور به pvc بهره می برند. این پوشش به دلیل غیر قابل اشتعال زایی شناخته شده بوده است.

شرکت سیمیا مفتخر است که در طی سال‌های فعالیت خود توانسته در مقابل کیفیت محصولات ارائه شده انواع گواهینامه‌های استاندارد را دریافت نموده است. این تاییدیه‌ها ایزو 9001، ایزو 14001، ایزو 18001  و ایزو 17025 هستند.

در سطح جهان کارخانه سیمیا موفق به دریافت گواهینامه کیفیت اتحادیه اروپا که به اختصار ce نامیده می شود شده است. این استاندارد یکی از رایج‌ترین استانداردها در سیم و کابل‌ها به شمار می آید. علامت و نشان آن بر روی بسته بندی انواع کابل‌های موجود در بازار قابل مشاهده است.