برای تعمیر شیر برقی پنوماتیک نیاز است یک سری شرایط مورد بررسی قرار بگیرد:

مرحله اول: نیاز است که در ابتدا تمامی آب فشار قوی پشت شیر پنوماتیک به طور صحیح قطع شود. در صورتی که اطمینان از این کار وجود نداشته باشد سبب بروز یک سری خطرات برای شما می شود . در واقع باید شیر فلکه را بچرخانید تا از قطع شدن فشار آب ورودی اطمینان حاصل کنید.

مرحله دوم: در مرحله دوم نیاز است که اتصالات نقطه فشار به واسطه آچار به آرامی باز شود و اتصالات از بدنه فلکه جداسازی شود.

مرحله سوم: در این مرحله باید کنترل مربوط به هوا خاموش شود. باید قسمت هوا از فعال کننده جدا شود. در نهایت قسمت فعال کننده از بدنه فلکه جدا سازی می شود.

مرحله چهارم: همه بخش های فلکه می بایست به انضمام رولپلاک از بدنه فلکه جداسازی شود.
نیاز است که داخل فلکه نیز تمیز شود و این نکته پیش از نصب مجدد صورت بگیرد. بخش های بالا و پایین فلکه به واسطه شکستگی یا ترک خوردگی بررسی شود.

مرحله پنجم: نیاز است که اورینگ در بدنه فلکه به درستی نصب شود و حلقه پشتی فولاد ضد زنگ روی نقطه بدنه قرار می گیرد و بخش پخ نیز به سمت اورینگ قرار خواهد گرفت.
یک سری مراحل نیز برای مهر و موم شیر فشار بالا ارزیابی می شود که به سمت حلقه های پشتیبان برنجی روی ساقه ها متصل هستند و گریس با غلظت بالا را به قطر خارجی فشار می دهد.

قیمت شیر برقی پنوماتیک

می دانیم که شیر برقی پنوماتیک دستگاهی است که در صنعت به منظور کنترل جریان گاز و مایعات استفاده می شود. قیمت شیر برقی پنوماتیک بر اساس کیفیت، نوع و سایز قطعات، برند به کار رفته و همینطور روش انتقال برآورد می شود. قیمت این قطعه بر اساس نوع قطع و وصل نیز مشخص می شود و در نهایت جریان در یک ساختار روتین دنبال می شود.

شیر برقی پنوماتیک شیری است که به واسطه نیروی الکترونیکی کار می کند یعنی میزان جریان هوا به واسطه سیستم پنوماتیک تنظیم می شود. مکانیزم بوبین برقی در این سیستم از نظر کیفیت و قیمت متفاوت است. از سوی دیگر بوبینی که در این شیرها استفاده می شود شامل یک ولتاژ خاص بوده و یک میدان مغناطیسی مشخص ایجاد می کند. سیستم دارای یک آرمیچر و یا یک پیستون بوده و شامل یک سری تغییرات می شود.