منشاء لوله فلکسیبل را می‌توان در کارهای پیشگامی که در اواخر دهه ۱۹۷۰ انجام شد دنبال کرد. در ابتدا، لوله‌های انعطاف‌پذیر در محیط‌های آب و هوایی نسبتاً خوش خیم مانند برزیل، دریای مدیترانه و خاور دور استفاده می‌شد. با این حال، فن آوری لوله‌های انعطاف‌پذیر به سرعت پیشرفت کرد که امروزه در مناطق مختلف دریای شمال مورد استفاده قرار گرفته و در بین طراحان خلیج مکزیک محبوبیت پیدا کرده است.
لوله انعطاف‌پذیر را می‌توان در محیط‌هایی با عمق آب تا ۸۰۰۰ فوت، فشار بالا تا ۱۰۰۰۰ psi و دماهای بالای ۱۵۰ درجه فارنهایت و همچنین مقاومت در برابر حرکات کشتی بزرگ در شرایط نامساعد جوی اعمال کرد. شکل ۲۴.۱ رایزرهای فلکسی بل معمولی موارد استفاده در آب‌های عمیق را نشان می‌دهد که در آن‌ها پیکربندی‌های مختلفی برای اعماق آب متفاوت طراحی شده است. این نوع کاربرد دینامیکی معمولاً برای سیستم‌های تولید شناور با رایزرهای تولید فشار بالا، رایزرهای صادراتی، خطوط شیمیایی، آب، تزریق و خطوط بالابر گاز استفاده می‌شود.
لوله فلکسیبل کومبی
این مدل لوله از یک لایه فویل آلومینیومی در داخل و قسمت بیرونی از یک لایه پوشش pvc ساخته شده که توسط یک فنر به قالب گرد در آمده است. برای سیستم مکش و دمش هوا کاربرد دارد و شاخه‌های طول ۱۰ متر دارند.

لوله فلکسیبل پلی‌اتیلن
این لوله از ۳ لایه مجزا آلومینیوم، پلی‌اتیلن و آلومینیوم ساخته شده است. استحکام و انعطاف لوله با آلومینیوم لمینیت شده بالا می‌رود و نصب آسانی نیز دارد. لایه پلی‌اتیلن بین دو لایه آلومینیوم قرار دارد و مانع از نفوذ و تاثیرات مخرب اشعه ماورا بنفش خورشید می‌شود. لوله پلی‌اتیلنی در شاخه‌های ۱۰ متری برای تهویه مطبوع پروژه‌های ساختمان‌های اداری، مسکونی و… کاربرد دارد.

لوله فلکسیبل پلی‌استر
این مدل به علت قیمت مناسب، در سیستم‌های برودتی و حرارتی به فراوانی استفاده می‌شود. سه لایه تشکیل دهنده آن به ترتیب از آلومینیوم، پلی‌استر و آلومینیوم است. در برابر بخار حرارت و رطوبت مقاومت بالایی داشته و خاصیت کشسانی و انعطاف مناسبی دارد در شاخه‌های ۱۰ متری عرضه می‌شود.

لوله فلکسیبل نسوز
این مدل از فایبر گلاس با روکش سیلیکون ساخته شده که با یک نوار استیل قالب گرفته است. لوله نسوز برای تخلیه هوا و بخارهای گازی با دمای بالا در شاخه‌های ۶ و ۱۰ متری کاربرد دارد.

لوله فلکسیبل برزنتی
این لوله از جنس پارچه با الیاف پلی‌استر روکش شده و با pvc تقویت می‌شود و در شاخه‌های ۶ و ۱۰ متری بسته‌بندی و در صنایع معدنی، زیر زمینی، خودروسازی، هوا فضا،  مکش هوای آلوده و… استفاده می‌شود.

 لوله فلکسیبل الاستومری
این لوله از نوعی پلیمر است که از سه لایه تشکیل شده و در دو نوع RUBBER و GENERAL است، عایق صدا و گرما بوده و نصب آسانی دارد. لایه‌های آن به ترتیب از جنس آلومینیوم، الاستومر (در وسط) و آلومینیوم است. در ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی در داخل سیستم مکنده و دمنده کاربرد آسانی دارد.

لوله فلکسیبل پلاستیکی
پلاستیک اصطلاحی گسترده است که شامل لوله‌های ساخته شده از انواع مختلف مواد پلاستیکی است. انواع پلاستیک‌هایی که به طور معمول برای ساخت لوله‌های انعطاف‌ پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: PVC، پلی اورتان، Nomex، Hypalon و ترموپلاستیک.

از کانال‌های پلاستیکی می‌توان برای کاربردهای مختلف استفاده کرد. پلاستیک با ساختاری سخت، اما انعطاف‌پذیر برای استفاده در یک لوله فلکسیبل برای کاربردهای انتقال هوا، ساینده و مواد مناسب است. انواع مختلفی از لوله پلاستیکی وجود دارد. می‌توان یک لوله پلاستیکی پیدا کرد که بسیار سبک و بسیار انعطاف‌پذیر باشد. در عین حال لوله‌های پلاستیکی سنگین‌تری وجود دارد که به جای انعطاف پذیری، برای دوام فیزیکی مناسب ترند. به خاطر داشته باشید که برخی از ترکیبات پلاستیکی مانند ترموپلاستیک برای کار در دمای بالا مناسب ترند.
لوله فلکسی بل ضد انفجار
لوله فلکسیبل ضد انفجار یا نسوز عایق‌های ضد آتش و حرارت دارند که برای محیط‌هایی که امکان انفجار وجود دارد و به طور معمول برای جلوگیری از انفجار و آتش‌سوزی از آن استفاده می‌شود که مانع ایجاد این خطرات می‌شود. این لوله‌ها را در محیط‌های شیمیایی نیز می‌توان مورد استفاده قرار داد چون عایق ضد حرارتی دارند و در شرایط حساس محیطی می‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. لوله فلکسیبل ضد انفجار در سایز و قطرهای مختلف با توجه به نیازی که در موارد متنوع دارند تولید و ارائه می‌شوند.

لوله فلکسی بل ماینر
با افزایش کاربرد دستگاه‌های ماینر، بحث نگه‌داری و ارتقای راندمان آن نیز خیلی اهمیت پیدا می‌کند. سرمایه‌ای که برای تهیه دستگاه‌های ماینر نیاز است خیلی زیاد است، پس کاربرد لوازم جانبی مثل لوله‌های مکنده و لوله‌های خروج هوای هواکش ماینر و همینطور قطعات دیگر خیلی مهم است. علاوه بر مقرون به صرفه بودن، لوازم جانبی باید توسط افراد متخصص نصب شوند تا از به وجود آمدن مشکلات و صدمات به ماینر جلوگیری شود.

تامین هوای خنک برای باکس دستگاه ماینر و تهویه هوای فن خنک کننده آن توسط لوله خرطومی ماینر انجام می‌شود که یک کلید برای افزایش عمر ماینر و همچنین بالا بردن راندمان کارکرد دستگاه می‌باشد. شاید در ظاهر تجهیزات و کارکرد آن‌ها به ظاهر ساده و آسان باشد، ولی مشاوره و اجرای آن را افراد مجرب باید انجام دهند تا بهترین نتیجه به دست آید.