کمربند ایمنی ارتفاع از جمله تجهیرات ایمنی است که در ارتفاع استفاده می‌شود. این کمربندهای اپراتور را از خطرات احتمالی محافظت نموده و باعث می‌شود حین کار در ارتفاع بدون نگرانی و هراس به انجام پرداخت. کمربندهای ایمنی کار در ارتفاع به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند.
کمربند ایمنی ارتفاع سیمبانی که اولین مدل کمربندهای کار در ارتفاع است محافظت کننده هستند و شخص را از ناحیه کمر نگه می‌دارند. کمربند ایمنی هارنس یکی دیگر از انواع کمربند ایمنی ارتفاع است که نسبت به مدل سیمبانی بهتر است و کل بدن را پوشش میدهد.


این کمربرند میان دو کتف و روی سینه و پشت کمر را فرا میگیرد و در عملیات سقوط آزاد نقش محافظتی خوبی را ایجاد می‌کند. از مهمترین ویژگی‌های این کمربند می‌توان به کیفیت و مقاومت بالا اشاره نمود. کمربند ایمنی مخصوص کار در ارتفاع هنگام سقوط آزاد همه فشار را در یک نقطه جمع نمی‌کند و فشار را روی قسمت‌های مختلف بدن تقسیم می‌کند.


از این جهت ایمنی فرد را تضمین میکند و باعث می‌شود، فرد حین انجام کار ایمنی بیشتری داشته باشد. این کمربندها تعادل فرد را حفظ می‌کنند. کمربند ایمنی دو قلاب یکی دیگر از نمونه‌های کمربند ایمنی در کار است که کاربردهای بسیاری دارد و از ۲ قلاب دارای لنیارد تشکیل شده است.
لنیارد دارای طول ۱ تا ۱.۵متر است و امکان اتصال به یک نقطه را دارد و صعود یا فرود فرد را فراهم میکند. از اینرو هنگام خرید بهترین نوع کمربند ایمنی به جنس کمربند و نوع آن توجه نمایید.


خرید کمربند ایمنی


♦️ کمربند‌های ایمنی از تجهیزات بسیار مهمی هستند. بنابراین شما ملزم هستید که هر ۳ ماه یکبار، آن‌ها را به طور کامل بررسی نمایید و در صورت بروز مشکل آن را برطرف نمایید. همچنین اگر نخ شما در آستانه پارگی بود و یا اینکه کمربند شما به مواد لغزنده آلوده شده بود، پیش از استفاده حتما نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایید.

♦️ بلندی و کوتاهی طناب کنفی بسیار مهم است و نسبت به کار شما در نظر گرفته می‌شود. هرگز بدون آگاهی و به صورت خودسرانه، آن را تغییر ندهید و برای این کار از افراد ماهر کمک بگیرید.

♦️ کمربند‌های ایمنی معمولا به صورت فیک و تقلبی هم در بازار یافت می‌شوند. کمربندایمنی تقلبی هیچ نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت. بنابراین با توجه به این نکته به خرید کمربند‌های ایمنی اصل توجه کنید.

♦️ کمربند‌های ایمنی در قیمت‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند. بنابراین می‌توانند شما را کاملا سردرگم کنند. مسئله هزینه از جمله مسائل بسیار با اهمیتی است که افراد به آن توجه زیادی دارند. در ایمن صنعت آریا، کمربند‌های ایمنی با قیمتی بسیار مناسب‌تر از سطح بازار به فروش می‌رسند.

♦️ کلیه محصولات خریداری شده دقیقا در راس زمان مقرر به دست شما خواهند رسید. همچنین مهلتی هم برای تست کالا در نظر گرفته شده است که در این زمان شما می‌توانید در صورت نارضایتی، کالاهای خریداری شده را مرجوع نمایید. این عامل در رضایتمندی مشتریان نقش زیادی دارد.
مزایای کمربند ایمنی
برای انجام کار در محیط‌های مختلف و پرخطر، کمربندهای ایمنی خاصی وجود دارند و شما این امکان را دارید که به خرید آن‌ها بپردازید؛ به شرط اینکه به تناسب کار خود، کمربند مورد نظر را انتخاب نمایید و از ویژگی‌های آن لذت ببرید.

کمربندهای ایمنی معمولا کاملا سبک می‌باشند و وزن اضافی را بر شما تحمیل نخواهند کرد. همچنین در بسیاری از مدل ها، در محل تماس تسمه‌های کمربند با بدن فرد، موادی قرار داده شده‌اند که مانع از ساییدگی پوست افراد می‌شوند. علاوه بر این، ایمنی را برای شما به ارمغان می‌آورند و می‌توانید بدون هیچ استرسی و با اعتماد به نفس کامل، به مکان‌های مرتفع گام بردارید و کارهای خود را انجام دهید.

همه‌ی ما می‌دانیم کار در مکان‌های مرتفع تا چه اندازه می‌تواند برای شما خطرناک باشد و بنابراین کمربندایمنی از ضروریات شغل شماست. همچنین در جدیدترین انواع کمربند، طراحان به راحتی این کمربندها در هنگام استفاده توجه ویژه‌ای داشته‌اند و بنابراین مشکلی از این حیث نخواهید داشت.

انواع کمربندهای ایمنی در ایمن صنعت آریا در اختیار شما عزیزان قرار داده شده‌اند که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را خریداری فرمایید. البته در هنگام خرید و استفاده از کمربندهای ایمنی، باید نکاتی را هم رعایت فرمایید که در ادامه آن‌ها را خدمت شما ذکر خواهیم کرد.