تولیدکنندگان مختلفی در داخل کشور وجود دارند که انواع کابل نسوز سیلیکونی را با کیفیت بالا به تولید رسانده و در اختیار کاربران قرار می‌دهند. معمولاً تولیدکنندگان کابل‌های نسوز از مجموعه ارزشمندی شامل دانش فنی، نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن تولید و آزمایشگاهی مطابق با تکنولوژی روز دنیا هستند.

تولیدکنندگان کابل نسوز باید استاندارد‌های بین‌المللی در این زمینه نظیر استاندارد‌های مدیریت کیفیت ISO 9001:2015، گواهینامه CE اروپا، تأییدیه سازمان آتش‌نشانی و همچنین استاندارد‌های ملی ISIRI 1926-4 و ISIRI 1926-3 را اخذ کرده و محصولات مرغوب وبا کیفیت عالی را به مشتریان ارائه دهند.

نکته حائز اهمیت در خرید کابل نسوز سیلیکونی این است که باید سعی کنید این محصول را از کارخانه‌های تولیدی معتبر کابل برق سیلیکونی تهیه کنید. شما باید نوع کابل مورد‌نیاز خود را با توجه به نوع فعالیت و نیاز خود تعیین کنید. همچنین دقت داشته باشید که میزان دمای محیط شما به چه میزان است و سپس کابل متناسب با دما را خریداری کنید.

به دو دلیل اساسی تقاضا برای کابل‌های نسوز صورت می‌گیرد؛ اول اینکه کابل برق در محل نصب و بهره برداری با دمای بالا، حرارت یا آتش مواجه است، از طرفی کابل درمواقع اضطراری مانند وقوع آتش سوزی سالم مانده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. کاربرد قابل توجه این کابل‌ها در سیستم‌های حفاظتی و هشدار حریق، سیستم‌های اعلام حریق و ارتباط صوتی است. این نوع از کابل‌ها در حالت کلی در صنایع پتروشیمی، صنایع تولید سیمان، نیروگاه‌ها، صنایع دفاعی، صنایع نفت و گاز، واگن‌های راه آهن، خودرو ‌سازی‌ها، کوره‌ها، صنایع لوازم خانگی حرارتی، کارگاه و کارخانه‌های ریخته گری، تجهیزات پزشکی، سیم‌کشی هواپیما، وسایل آشپزخانه، تجهیزات آزمایشگاهی کاربرد دارند. از جمله کابل‌های نسوز پرکاربرد می‌توان به کابل نسوز شیلد دار و کابل نسوز سیلیکونی اشاره کرد که هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند.

 

با توجه به اینکه قیمت کابل نسوز سیلیکونی کمی بالاست، شما باید بررسی کنید که آیا خرید انواع این کابل از نظر اقتصادی برای شما به‌صرفه است یا خیر. همچنین با توجه به ضرر این کابل‌ها برای محیط زیست، لازم است سعی کنید خرید کابل نسوز سیلیکون از تولیدکنندگان مختلف را با تحقیق و بررسی انجام دهید.