انتقال هوا در پمپ باد بسیار مهم است و با استفاده از خط لوله می‌توان هوای فشرده را به مسیرهای دور منتقل کنند.

فشرده‌سازی حجم هوای کم با کمپرسور پرده‌ای

این دستگاه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرندکه یکی از مدل‌های آن که بیشترین کاربرد را در کوره ریخته‌گری یا معادن دارد، کمپرسور باد پرده‌ای است. زمانی از این کمپرسور استفاده می‌شود که برای تامین هوای فشرده شده به نیروی کمتری نیاز دارد. کاربرد این کمپرسور بیشتر برای راه اندازی دستگاه‌های کوچک است که قیمت کمپرسور باد پنوماتیک نسبت به آن کمتر است.

فشرده‌سازی هوا در پمپ بادهای خشک و روغنی

کمپرسور پنوماتیک برای دستگاه‌های مواد غذایی کاربرد دارد که استفاده از آن محدودیت‌هایی دارد. یعنی به دلیل‌عدم وجود روغن سریع‌تر فرسوده می‌شود. پمپ‌های خشکی که روغن ندارند سریع‌تر از مدل‌های روغنی فرسوده می‌شوند.

خنک کننده کمپرسور باد

این خنک‌کننده بر کمپرسورهای باد پنوماتیک تاثیر مستقیمی دارد چرا که برای تامین هوای فشرده به انرژی زیادی احتیاج دارد. از آنجایی که انرژی زیادی برای تامین هوای فشرده در کمپرسور باد مصرف می‌شود در نهایت خنک‌کننده انتهایی دستگاه به راحتی منجر به کاهش استهلاک موتور می‌شود.

کاربرد انواع کمپرسور باد

کمپرسور باد پنوماتیک تجهیزات بسیار پرکاربردی هستند که در مشاغل و صنایع بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت کارگاه‌های و کارخانه‌های بزرگ صنعتی از کمپرسورهای مدل اسکرو استفاده می‌کنند چرا که می‌توانند قدرت فشرده‌سازی هوا را تا حجم حدود ۲۰۰ متر مکعب را دارد. نام دیگر این کمپرسورها کمپرسور روتور است که البته یکی دیگر از این کمپرسورها توربینی است که حجمی بیشتر از حجمی بیشتر از ۱۰۰ متر مربع را به خوبی فشرده‌سازی می‌کند. البته مدل‌های دیگر کمپرسورها بیشتر برای ابزارها و سیستم‌های خانگی کاربرد دارد که البته قدرت کمتری به کمپرسورهای توربینی و اسکرو دارد.