قیمت ترمینال‌های مخابراتی بسته به نوع برند و جنس آنها، تعداد زوج، ابعاد و ویژگی های فیزیکی، جنس ماژول، … قابل بررسی است. همینطور با تغییرات روز افزون قیمت ها، برای اطلاعات دقیق تر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

انواع ترمینال مخابراتی

در مرکزهای مخابراتی برای اتصال نمودن خطوط مخابراتی با توجه به نیاز و شرایط از ترمینال های مختلفی استفاده می کنند. مثل ترمینال های کروز، پیچی، دلسا، PT و… که توسط شرکت های مختلفی و در انواع مختلفی تولید می شوند. با توجه به اینکه ترمینال های پیچی که مدل های قدیمی تری هستند، منسوخ شده اند جای خود را به ترمینال کروز داده اند. بستن اتصالات در پست های تلفن، با توجه به این ترمینال ها انجام می گردد. اگر از ترمینال پیچی در داخل پست استفاده کرده باشنم، باید ابتدا زوج سیم ورودی از طریق کابل اصلی را به زیر پیچ بست.

در ادامه زوج سیم خروجی را روی پایه نظیر آن روی ترمینال پیچی، ببندیم.

اگر از ترمینال های کروز، در داخل پست استفاده کرده باشند، بهتر این است که برای اتصال زوج سیم های ارتباطی، ابتدا این زوج سیم ها را با قیچی کروز روی پایه ی بالایی پرس کرده و در ادمه زوج سیم خروجی را نیز روی پورت پایینی ترمینال کروز، قیچی کرد. همینطور باید اذعان نمود که در داخل پست های مخابراتی، از ترمینال های ایستاده پیچی یا از ترمینال های کروز استفاده شده است.

ترمینال های کروز، به صورت دو دسته کلی وجود دارند :
ترمینال های باز، که برای ایجاد اتصال حتما نیاز به فیوز دارند. ( رنگ قهوه ای )
ترمینال های بسته، که برای ایجاد اتصال نیاز به فیوز ندارند. ( رنگ سفید )