در بسیاری از موارد امکان حفر چاه وجود ندارد، به همین دلیل است که از  میله ارت استفاده می‌کنند. آن‌ها عمدتاً در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که در زیر سطح خاک، سنگ‌های بزرگ یا سنگریزه‌های کوچک وجود ندارد. اصولاً در اکثر سازه‌های فلزی مانند فنرهای بادی، دکل‌های برق و مخابرات، راه آهن و … از میلگردهای زمینی استفاده می‌شود. این میله‌ها به خوبی می‌توانند از خطرات احتمالی و شوک الکتریکی جلوگیری کنند و معمولاً در قطرها و طول‌های مختلف استفاده می‌شوند.
این میله به داخل زمین رانده می‌شود و سپس با استفاده از جوش احتراقی یا اتصالات مخصوص به سیم ارت متصل می‌شود. در واقع این میله‌ها دارای ظرفیت جریان بالایی برای خطاهای دکل‌ها و سیستم‌های توزیع، پست‌های فشار ضعیف، پست‌های فشار متوسط و قوی هستند. هنگام انتخاب میله‌های ارت، استحکام مکانیکی آن باید به گونه‌ای باشد که در هنگام نصب در برابر ضربات چکش کاملاً مقاوم بوده و حتی در برابر سایش نیز مقاومت خوبی داشته باشد. اصولاً هنگام کوبیدن میله، قسمت بالای میله نباید زیر پا گذاشته شود یا پهن شود.
این میله ارت را می‌توان با توجه به پارامترهایی مانند هدایت الکتریکی یا فرسایش برای ایجاد یک سیستم زمین ایمن و قابل اعتماد با عمر طولانی و قابلیت اطمینان استفاده کرد. این میله‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوان با اتصال چند میله با کوپلینگ‌های مسی، طول آن را افزایش داد.
انواع میله ارت
اصولاً میله‌های ارت بر اساس جنسی که دارند، انواع مختلف دارند. می‌توان گفت که این میله از جنس فولاد ضد‌زنگ یا همان استیل، مس سخت، فولاد گالوانیزه شده، میله‌های کاپر باند یا اتومایز ساخته می‌شوند.

» میله ارتینگ استیل: این میله‌ها در برابر خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب ماندگاری و طول عمر بالایی هم دارند. این میله‌ها ضدزنگ هستند و در واقع قیمت مواد سازنده این میله‌ها بسیار بالا خواهد بود. معمولاً این میله‌ها را در اندازه مختلف، یعنی مطابق نیاز درخواست مشتری می‌سازند.

» میله ارتینگ فولاد گالوانیزه شده: زمانی این نوع میله کاربرد دارد که به ارتینگ موقت یا کوتاه مدت احتیاج است. اصولاً این میله‌ها هدایت الکتریکی کم و ارزانی دارند؛ همچنین ظرفیت انتقال جریان و در برابر خوردگی کمی نیز دارند.

» میله ارتینگ کاپر باند یا اتومایز: ویژگی‌ خوبی که در این میله‌ها وجود دارد این است که از راندمان اقتصادی مناسبی برخوردار هستند و در برابر خوردگی مقاومت بالایی به نمایش می‌گذارند. این نوع میله ارت از مقاومت کششی بسیار بالایی بهره می‌برد و می‌توان آن را گسترش و یا تعمیم داد.

» میله ارتینگ از جنس مس سخت: متریال این میله‌ها از مس سخت است و در برابر خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع میله برای خاک‌های سخت گزینه بسیار مناسبی هستند. این میله را در خاک‌هایی که از نمک زیاد برخوردار هستند، گزینه منحصر به‌فردی خواهد بود. این میله‌ها را در اندازه‌های مختلفی می‌سازند و می‌توان آن‌ها را گسترش و یا تعمیم داد.
جنس میله ارت
میله ارت دارای جنس‌های متفاوتی است که شامل فولاد ضدزنگ (استیل)، فولاد گالوانیزه شده، کاپرباند، مس سخت است. ارت مسی در ساخت تأسیساتی که خطای بالایی دارند، انتخاب مناسبی به‌عنوان هادی زیر زمینی است؛ در حالیکه کاپرباند در ساخت و سازهای با خطای کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاپرباند از استحکام مکانیکی و الکتریکی بهتر و مقاومت بالاتری در برابر خوردگی نسبت به مسی برخوردار است. میله‌های گالوانیزه شده در موارد موقت کوتاه مدت و معمولی بکار می‌رود. میله مس اندود (آبکاری مس) در واقع جنس درونی آن از آهن بوده و روکش آن از مس است و در مناطقی که خاک نسبتاً مناسبی دارد و کوبش در آن راحت باشد.

در شرایط سنگی مناسب نیست، زیرا که از جنس آهن بوده و نسبت به فولاد نرم‌تر است. میله راد کاپرشیلد از کیفیت پایینی برخوردار است و در زمان کوبش معمولاً روکش مسی آنها از بین می‌رود و در زمان تست، مقاومت بالایی از خود نشان میدهد و در شرایطی که خاک نرم است توصیه نمی‌شود، چون در اثر املاح خاک تجزیه میشود و از بین می‌رود.

میله‌ تمام مس، میله رادی مناسب در شرایطی که خاک مناسب باشد و در شرایط سنگی بعلت نرم بودن مس نامناسب است ولی می‌توان به عنوان الکترود چاه ارت از آن استفاده نمود. میله ارت استنلس استیل، در شرایطی که خاک رطوبت زیادی دارد، از آن می‌توان استفاده کرد. چون دچار خوردگی نخواهد شد.

بنابراین به‌علت ویژگی ضد‌خوردگی‌ای که دارد و همچنین قدرت بالا در کوبش، گزینه بسیار مناسبی در شرایطی که خاک دارای رطوبت است، می‌باشد. میله‌ کاپرباند، در زمین‌های سنگلاخی که امکان حفر چاه ارت نیست، می‌توان از میله ارت مسی به عنوان الکترود زمین استفاده کرد.
ابعاد میله ارت
باتوجه به استفاده‌های گسترده میله ارت شرکت‌های سازنده آن را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌کنند. زمانیکه این میله را با روکش مسی انتخاب می‌کنید، در دو سایز 14 و 15 با طول 1.5 متر ساخته می‌شوند. در واقع مغزی آن فولاد است اما روکشی که برای آن در نظر گرفته شده است مسی است.

البته سایز دیگری هم برای این میله وجود دارد؛ یعنی آن را با قطر 16 و طول 3 متر تولید می‌کنند. اصولاً یک سایز دیگر این میله‌ها با قطر 20 و طول میله 1.5 و 3 متر هم ساخته می‌شوند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که بین قطر یک میله با کم کردن مقدار مقاومت رابطه مستقیمی وجود دارد، در صورتیکه این گونه نیست.

زمانیکه قطر میله ارت دو برابر می‌شود، میزان مقاومت آن 9.5% بیشتر می‌شود؛ که در اینصورت قیمت و وزن میله ارت به اندازه 400% بیشتر خواهد بود. در نهایت لازم است بگوییم که باتوجه به شرایط زمین از میله‌ای مقرون به‌صرفه‌ای استفاده کنید که نصاب بتواند آن را نصب کند. در واقع زمانیکه شعاع این میله دو برابر می‌شود، به اندازه 10% مقاومت کم می‌شود که این انتخاب، به‌هیچ عنوان مقرون به‌صرفه نخواهد بود، اما با دو برابر کردن طول میله ارت می‌توان میزان مقاومت آن را تا 40% کاهش داد.