مجموعه سیم و کابل رسانا، تقریبا تمامی طیف‌های سیم‌ها و کابل‌های انتقال جریان و حتی سیم‌های مخابراتی انتقال سیگنال و دیتا را در لیست محصولات تولیدی خود دارد. انواع سیم افشان با سطح مقطع هادی ۷۵/۰ تا ۱۶، کابل افشان دو رشته‌ای با ضخامت‌های مختلف و کابل‌های سه و چهار رشته‌ای مناسب برق سه فاز، انواع کابل کواکسیال، کابل هوایی مخابراتی، کابل زمینی مخابراتی، کابل ابزار دقیق، کابل آرمور، کابل مفتولی، کابل افشان تخت، کابل ضدحریق و کابل شبکه، جزو محصولات تولیدی شرکت سیم رسانا محسوب می‌شوند.

کابل افشان رسانا کابل

کابل افشان رسانا کابل یکی از محصولات تولید شرکت سیم و کابل رسانا است که در در مدل‌های متنوعی از جمله کابل افشان سبک، کابل افشان معمولی، کابل کنترل افشان، کابل کنترل افشان شیلد دار، فشار ضعیف، قدرت، ارت، کنترل و کابل کولری طراحی شده، در بازار وجود دارد که برای هر یک از آن‌ها کاربردهای مشخصی در نظر گرفته شده است. کابل‌های افشان را با توجه به نوع و کاربرد آن‌ها در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل افشان معمولی نمونه‌ای از کابل افشان است که رسانا یا هادی آن از مس آنیل شده از نوع کلاس ۵ است که روکش آن هم معمولا از جنس پی وی سی (PVC) از نوع ST5 ساخته شده است.

در وسایل الکتریکی، ماشین آلات و لوازم خانگی از کابل‌های افشان به عنوان کابل رابط به کار می‌رود. یک نکته که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کابل‌ها به طور مستقیم در وسایل گرمایشی و پخت و پز تماس نداشته باشند. در بسیاری از صنایع با وجود انعطاف‌پذیری زیادی که در کابل افشان وجود دارد، از آن برای کاربردهای متنوع استفاده می‌شود. امکان استفاده از کابل‌های کنترل افشان در سیستم‌های نقاله، فضای آزاد و در مکان‌های دارای میدان مغناطیسی وجود ندارد و می‌توان گفت این کابل‌ها مناسب استفاده در تابلوهای فرمان هستند. به طور کلی در محیط‌هایی که به انعطاف و پیچش نیاز دارند، از این نوع محصولات به کار گرفته می‌شود.

کابل قدرت رسانا

کابل قدرت رسانا معمولا به صورت تک رشته و چند رشته با هادی هم مرکز ساخته شده و یا چند رشته با عایق XLPE به همراه کابل آرموردار ساخته می‌شود. هر کدام این کابل‌ها ساختاری لایه‌ای دارند و برای آن‌ها سطح مقطع‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

کابل‌های قدرت این برند کابل‌های مقاومی هستند که به منظور تامین برق در داکت‌ها، زیرزمین، تاسیسات داخل ساختمانی، در آب، فضاهای باز و… که امکان صدمات مکانیکی وجود دارد، قابل استفاده خواهند بود. جنس عایق این کابل آمیزه‌ای از پی وی سی نوع A خواهد بود.