شرکت سیم و کابل سیمیا در خط تولید خود محصولات متنوعی را پوشش داده است. مثالی از این محصولات، سیم و کابل افشان، سیم و کابل نیمه افشان، سیم های مفتولی و کابل های مفتولی، کابل های خود نگهدار و سیم نایلون است. کلیه موارد نام برده مطابق استاندارد های معین تولید و ارائه می شوند.

اکثر این محصولات در پوشش خود از ماده ای مشهور به pvc بهره می برند. این پوشش به دلیل غیر قابل اشتعال زایی شناخته شده بوده است.

شرکت سیمیا مفتخر است که در طی سال‌های فعالیت خود توانسته در مقابل کیفیت محصولات ارائه شده انواع گواهینامه‌های استاندارد را دریافت نموده است. این تاییدیه‌ها ایزو 9001، ایزو 14001، ایزو 18001  و ایزو 17025 هستند.

در سطح جهان کارخانه سیمیا موفق به دریافت گواهینامه کیفیت اتحادیه اروپا که به اختصار ce نامیده می شود شده است. این استاندارد یکی از رایج‌ترین استانداردها در سیم و کابل‌ها به شمار می آید. علامت و نشان آن بر روی بسته بندی انواع کابل‌های موجود در بازار قابل مشاهده است.

کلیه محصولات سیم و کابل سیمیا  شرکت تولیدی سیمیا دارای 2 سال گارانتی بوده که آغاز دوره ضمانت از زمان خروج محصول از کارخانه سیمیا محسوب می شود. این گارانتی شامل معایب و مشکلاتی خواهد بود که مطابق نظر کارشناسان شرکت سیمیا در زمان تولید و یا بسته بندی محصول به وجود آمده است.

بدبهی است که صدمات ناشی از حمل و نقل و جابجایی و شیوه‌های نامناسب نگهداری و استفاده از کالا از شرایط گارنتی سیم و کابل سیمیا خارج می باشد.

برند سیمیا یک تولیدکننده بزرگ و شناخته‌شده سیم و کابل در ایران است. احتمالاً از کیفیت محصولات سیم و کابل سیمیا آگاه هستید. این برند با سابقه ۴۰ساله در تولید انواع سیم و کابل مرغوب و برطرف ساختن نیاز بازارهای گوناگون، نظیر بازار ساختمان و مخابرات، شبکه، پتروشیمی، نفت، گاز، خودرو و تابلوسازی موفق به جلب رضایت و اعتماد مصرف‌کنندگان در سراسر کشور شده است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و نام‌آشنا در کشور خواهان و علاقه‌مند تولیدات سیم و کابل سیمیا بوده و محصولات موردنیاز خود را از این شرکت تهیه می‌کنند.