دبان کابل ساختار فلزی پیش ساخته متشکل از دو ریل جانبی می باشد که توسط واحد های عرضی (پله) به هم متصل شده‌اند. نردبان کابل از بخش‌های طویل و مستقیم و همچنین اتصالات مختلف طراحی شده است که به راحتی در تغییر جهت های سیم کشی یا سطوح از هر گونه تغییر در اجزای سازنده بی‌نیاز می‌باشد. این تجهیز صنعتی یکی از محصولات موجود برای پشتیبانی از کابل ها هستند و قابلیت های بالاتری را در مسافت های بسیار عریض و طویل و طولانی ارائه می‌دهند و به همین دلیل اکثرا توصیه می‌شود که در پروژه هایی که نیاز به توزیع حجم زیاد کابل ها همراه با حفظ ایمنی دارند و سرعت پیشرفت پروژه برای مدیران پروژه اهمیت فوق العاده‌ای دارد، نصب شوند.  در مقاله فوق در خصوص لیست قیمت نردبان کابل در ضخامت های مختلف و  کاربرد آن در صنایع مختلف شرح داده می شود.
کاربرد لدر کابل
یکی از راه های مقرون به صرفه برای مدیریت سیستم های کابلی استفاده از لدر کابل است. این تجهیزات الکتریکی جهت محافظت و مراقبت از سیم ها و کابل های برق طراحی و تولید شده اند. همچنین از این تجهیز برای عبور دادن حجم زیادی از کابل ها و سیم ها در یک مسیر مشخص استفاده می کنند.
معمولا نردبانهای کابل برای مسیر های عمودی بهترین روش جهت کابل کشی می باشد. علت این امر این می باشد که قابلیت محکم کردن راحت تر سیم ها و کابل ها به صورت عمودی  و گاهی  گذر در مسیر افقی وجود دارد. برای پشتیبانی و محافظت از تعداد زیادی کابل های سنگین برای مسیر‌ های طولانی، نردبان کابل بهترین انتخاب می باشد که به آسانی نصب شده و در عین حال مستحکم نیز می باشد و عمر طولانی ‌تری خواهد داشت.
نردبان کابل گالوانیزه سرد
نردبان کابل گالوانیزه سرد از ورق گالوانیزه سرد (ورق سفید) ساخته می شود. نردبان کابل گالوانیزه سرد نیز در کارخانجات و انواع صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. جهت انتقال کابل در داخل سوله ها و کارخانجات از نردبان کابل گالوانیزه سرد استفاده می شود. لدر کابل بیشتر در مکان هایی که دارای سقف می باشد استفاده می شود و برای محیط های بیرونی و در فضای آزاد عمدتا از نردبان کابل گالوانیزه گرم استفاده می شود. از نردبان کابل گالوانیزه سرد عمدتا در محیط های داخلی و مکان هایی که رطوبتی وجود ندارد استفاده می شود. از آنجایی که پانچ نردبان ها توسط دستگاه CNC صورت میگیرد، پس از فرایند پانچ ممکن است لبه های پانچ شده فاقد پوشش روی گردند.
خرید نردبان کابل
خرید نردبان کابل گالوانیزه دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله اینکه در لدر کابل نسبت به سینی کابل از این بابت که امکان بستن تک تک کابل ها با بست به تنهایی بصورت مجزا به پله لدر کابلCable Ladder  ممکن است ولی این امر در سینی کابل امکان پذیر نمی باشد.

لازم به ذکر است لدر کابل فقط مناسب برای انتقال کابل می باشد و برای کشیدن سیم های تک رشته توصیه نمی شود. همچنین به علت داشتن فضای آزاد بین پله ها جریان هوا به راحتی گردش پیدا می کند و سبب می شود در شرایطی که بار زیادی بر روی لدر وجود دارد هیچگونه مشکلی به وجود نیاید. این امر برای جلوگیری از گرمای بیش از حد کابل ها ضروری است. این مزایا سرانجام باعث افزایش طول عمر کابل ها می شود. نردبان از لحاظ مدت زمان ساخت زمان بیشتری می برد اما ورق کمتری مصرف می شود در نتیجه قیمت کمتر می باشد.