پکیج استخر یکی از محصولات پرطرفدار در صنعت استخر سازی است که شامل تجهیزات و لوازم مختلفی است که برای ساخت و نگهداری استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پکیج‌ها شامل تمامی لوازم و تجهیزات لازم برای نصب و راه‌اندازی یک استخر است، بنابراین با استفاده از این پکیج‌ها می‌توان به راحتی و با کمترین هزینه، یک استخر با کیفیت و با طراحی مناسب راه اندازی کرد.


اگر به دنبال ساخت یک استخر خانگی هستید، پکیج استخر می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. این پکیج‌ها شامل تجهیزاتی مانند بدنه استخر، پمپ و فیلتر استخر، نورپردازی، محافظ استخر و تجهیزات امنیتی استخر می‌شوند. همچنین، بسته به نوع پکیج، امکانات دیگری نیز شامل آنها می‌شود.


استخر پکیج شامل پمپ استخر است که برای جذب آب و ایجاد جریان در استخر استفاده می‌شود. همچنین، پکیج شامل فیلتر استخر است که برای تصفیه آب استخر استفاده می‌شود و ذرات ناخالص و آلودگی‌های آب استخر را از بین می‌برد. همچنین، پکیج شامل بدنه استخر است که به عنوان سازه‌ی اصلی استخر به کار می‌رود و به کمک آن، آب استخر را نگهداری و در امان نگه می‌دارد.


پکیج استخر چگونه کار می کند؟


پکیج استخر امروزه بخشی از استخرهای مدرن خانگی و عمومی هستند. اگر بخواهیم عملکرد این دستگاه را به طور ساده بیان کنیم،این است که: پکیج استخری آب استخر را به درون مخزن گرمایش خود برده و آن را گرم می کند. این عمل تعویض آب سرد و گرم دمای استخر شما را حتی وقتی که در زمستان و فضای باز باشد بالا نگه می دارد. سوخت این دستگاه می تواند گازی،برقی یا دوگانه سوز باشد. عملکرد پکیج استخر به این صورت است که گاز یا پروپان مایع درون محفظه احتراق سوزانده می شوند و کویل های مسی ای که آب استخر درون آنها جریان دارد با عبور از این محفظه گرم شده و به استخر جریان پیدا می کنند.


انواع برند پکیج استخر:


پکیج استخر امرالد
پکیج استخر آلزان
پکیج استخر شوفاژکار


مزایا و معایب پکیج استخر چیست؟


مزایای پکیج استخری عبارت است از :


سرعت بالا در گرم کردن آب در برابر پمپ های حرارتی (در زمان استفاده از پمپ های حرارتی باید چند ساعت قبل از ورود به استخر آن را روشن کنید تا آب استخر گرم شود، اما پکیج استخر تنها در نیم ساعت بعد از روشن شدن آب استخر را گرم می کند.)
هزینه پایین در مقایسه با سایر محصولات با کاربرد مشابه
بهره برداری بالا (امکان کاربرد در تصفیه خانه)
نیاز کمتر به تعمیر
صرفه جویی در انرژی
نصب سریع و آسان


معایب پکیج استخری عبارت است از :


اگر منبع سوخت از استخر دور باشد باعث هدر رفتن انرژی می شود
افزایش قیمت 30 تا 40 درصدی سوخت گاز در ماه های سرد سال
تاثیر مخرب اگروز حاصل از سوخت گاز تا حدودی گران هستند


محاسبه اندازه پکیج استخر

برای این کار حتما از یکی متخصص کمک بخواهید. تعیین اندازه مناسب پکیج برای استخر نیاز به در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی دارد. بعنوان مثال آب و هوای محل زندگی شما، مساحت استخر ، تفاوت میانگین دمای هوا و دمای آب دلخواه شما،سطح رطوبت،دمای شب وغیره همه عواملی هستند که در انتخاب اندازه مناسب پکیج  شما تاثیر گذارند.


 قیمت پکیج استخر


قیمت پکیج استخر نسبت به سایر راه ها برای گرم کردن مجموعه استخر شما مناسب تر است. اما در کل ممکن است هزینه خرید و نصب آن تا حدودی پای شما گران تمام شود.


آیا خرید پکیج استخر به نفع شماست؟


جواب این سوال بستگی به شما و سبک زندگی تان دارد. لازم است که قبل از خرید پکیج استخر به تمامی جوانب و گزینه ها دقت کنید. مثلا اینکه در طول سال چه مقدار از استخر خود استفاده می کنید؟ آیا گرم شدن سریع آب استخر برای شما مهم است؟ همچنین اگر سیستم گرمایشی مناسبی را برای مجموعه استخر خود در نظر بگیرید می تواند برای شما مثل سرمایه گذاری تلقی شده و می تواند ارزش ملک شما را بالا ببرد.