دوربین مدار بسته یکی از وسایلی است که می توانید برای امنیت محل کار یا منزل خود از آن استفاده کنید. قرار دادن دوربین مداربسته در ورودی منازل می تواند از بسیاری از خطرات جلوگیری کرده و در صورت بروز مشکل در رفع مشکلات کارآمد باشد. وجود این دوربین ها در کنار نصب دزدگیر در مغازه ها، مراکز تجاری و مراکز اداری یا صنعتی می تواند امنیت بیشتری را هم برای کارکنان و هم برای بازدیدکنندگان فراهم کند. سیستم های دوربین مدار بسته در دنیای امروزی بسیار متنوع هستند و می توانید از انواع آنالوگ و دیجیتال آنها برای مکان های مختلف استفاده کنید. اما چگونه یک دوربین مداربسته خوب انتخاب کنیم.

معرفی دوربین امنیتی برای انتخاب محصول باید به شرایط محلی که قرار است استفاده شود توجه ویژه ای داشته باشید. بحث فروش دوربین مداربسته با مقایسه برندها به همراه قابلیت های آنها و قیمت دوربین های مداربسته ارائه شده می باشد. در این حالت باید به فاصله کانونی لنز دوربین که میدان دید دوربین را تعیین می کند توجه ویژه ای داشت. چون شما یک ویژگی مهم دارید. هرچه فاصله کانونی کمتر باشد، میدان دید شما بیشتر است و هر چه این فاصله را بیشتر کنید، عمق دید بیشتر می شود.
دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به سه دسته آنالوگ، شبکه (IP) و AHD تقسیم می شوند. دوربین های آنالوگ قدیمی ترین نسل دوربین های مداربسته هستند و نصب آن ها از طریق کابل کواکسیال انجام می شود و معایب خاص خود را از جمله نویز، اختلال در تصویر و ... دارند، دوربین های IP نسل جدید دوربین های مدار بسته هستند که امروزه بیشتر بازار را به خود اختصاص داده اند. و مزایای زیادی نسبت به دوربین های آنالوگ دارند. با نصب دوربین های IP می توانید تصاویر آن را در هر کجا و هر زمان که هستید به صورت زنده در تلفن همراه یا کامپیوتر خود از طریق اینترنت مشاهده کنید.

نکات مهم در انتخاب دوربین مداربسته
انتخاب دوربین مدار بسته بیش از هر چیز دیگری به نیاز شما بستگی دارد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع دوربین مداربسته ای را می خواهید. این دوربین ها به دو دسته دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکه که تصاویر دیجیتال را ضبط می کنند تقسیم می شوند. دوربین های تحت شبکه تصاویر را به صورت بی سیم انتقال می دهند و سپس می توانید آنها را دانلود کنید. همچنین هنگام انتخاب دوربین مداربسته باید نقشه محیط را در نظر بگیرید و سیم کشی را به یک متخصص آموزش دیده بسپارید.

محل نصب دوربین نیز در انتخاب دوربین بسیار مهم است. برای محیط های بیرونی که ممکن است دوربین در معرض باد و باران باشد، باید وسیله ای را انتخاب کنید که ضد آب و دارای روکش باشد. مدل های لامپ می توانند برای محیط هایی که به دید 360 درجه نیاز دارید و مدل های استوانه ای برای زوایای دید محدود مناسب هستند. دوربین های مداربسته بسیار کوچکی نیز وجود دارد که می توان از آنها برای مصارف خاص و با مجوزهای لازم استفاده کرد. اندازه لنز نیز در برد دوربین کاملا موثر است و قابلیت دید در شب یکی از ویژگی های مهم دوربین هاست که باید بسته به محیط به آن توجه کنید. برای دسترسی به امکانات بیشتر می توانید یک دوربین مداربسته با رم یا سیم کارت نیز تهیه کنید. بسیاری از دوربین های مداربسته امروزی دارای قابلیت هشدار نیز هستند.


برندهای معتبر تولید کننده دوربین مداربسته
شرکت های زیادی در ایران و دنیا انواع دوربین های مداربسته را در اختیار کاربران قرار می دهند. از جمله این شرکت ها می توان به داهوا، شیائومی، پاناسونیک، دی لینک، هایک ویژن و تکنوتل اشاره کرد.