هر چند ساختار المنت با دمای بالا سازگار است؛ اما این دما در صورت کارکرد مداوم و طولانی، همانند هر وسیله‌ی دیگری، استهلاک را به همراه خواهد داشت. البته این گرمای بیش از حد می‌تواند ناشی از جریان الکتریکی یا جریان هوای کنترل نشده باشد که دلیل آن خرابی ترموستات بخاری برقی یا دلایل دیگر باشد. دلایل متعددی برای سوختن المنت بخاری وجود دارد که در اینجا به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

از آنجایی که این سیم یا عنصر داغ است و ما می‌دانیم که عناصر در هنگام گرم شدن انبساط می‌یابند و در هنگام سرد نیز منقبض می‌شوند و انبساط و انقباض مکرر باعث کاهش کیفیت فلز و آسیب به آن می‌شود. 
یکی از دلایل روشن نشدن و سوختن المنت بخاری می‌تواند تشکیل نقطه داغ باشد، در واقع نقطه داغ نقطه‌ای از یک عنصر گرمایشی است که دمای آن لزوماً بالاتر از سایر قسمت‌های المنت است. اگر المنت بخاری در نقطه داغ بشکند، این ممکن است دلیل روشن نشدن المنت گرمایش الکتریکی باشد. 
در دماهای بالا، مواد می‌توانند اکسید شوند که منجر به آسیب به عنصر گرمایش یا المنت بخاری می‌شود. همچنین در اثر خوردگی نیز به المنت بخاری آسیب وارد می‌شود که لازم است این مورد نیز بررسی شود. 
اگر المنت حرارتی مستقیماً در معرض مواد شیمیایی قوی قرار گیرد، ممکن است المنت زنگ بزند و باعث از کار افتادن آن شود و در واقع دود شیمیایی نیز می‌تواند به المنت بخاری آسیب برساند. 
علاوه بر اموارد ذکر شده، برای پاسخ به این سوال که علت سوختن المنت بخاری برقی چیست؟ عوامل دیگری هم وجود دارند. اگر آلیاژ عنصر گرمایشی حاوی آهن باشد، شکننده است و بر این اساس گرما و سرمای مکرر المنت حرارتی می‌تواند به آن آسیب برساند. 
همچنین مواردی مانند سیم کشی ضعیف در بخاری برقی نیز می‌تواند دلیل سوختن المنت باشد. سیم کشی نامناسب و غیر اصولی در بخاری می‌تواند باعث شود که مقدار کافی برق به المنت گرمایش بخاری برقی ارسال نشود و در نهایت باعث سوختن آن شود. 
مواردی مانند فشار سیستم نیز می‌تواند دلیل سوختن المنت بخاری باشد. در واقع تنظیم بالای ترموستات باعث می‌شود المنت برای دسترسی یا ثابت نگه داشتن دمای مطلوب، بیشتر از حد معمول کار کند و این مورد سبب سوختن المنت می‌شود. همچنین المنت حرارتی می‌تواند به دلیل سایش و پارگی معمولی که قطعات در طول چرخه‌های کاری استاندارد تحمل می‌کنند بسوزد. 

 

علت روشن نشدن المنت بخاری برقی

 

هیچ چیز آزار دهنده‌تر از زمانی نیست که بخاری برقی شما در هنگام سرما کار نمی‌کند، در بخش قبلی توضیح دادیم که علت سوختن المنت بخاری برقی چیست؟ اما شاید روشن نشدن المنت‌ها، دلایل دیگری غیر از سوختن المنت داشته باشد. ما در این مطلب می‌خواهیم برخی موارد که سبب روشن نشدن المنت بخاری می‌شود را برای شما بیان کنیم تا بتوانید خودتان آن را تعمیر نمایید. 

یکی از مهمترین و رایج‌ترین مشکلات بخاری برقی سوختن المنت می‌باشد و توجه به اطلاعات فوق در مورد علت سوختن المنت، می‌توانید به راحتی مشکل را شناسایی و رفع نمایید که قطعا یکی از راه حل‌های بالا دلیل سوختن المنت است که می‌توانید آن را بررسی کنید. 
همچنین علت روشن نشدن المنت میله ای بخاری می‌تواند ناشی از جداسازی فاز از ترمینال باشد که این مشکل اغلب به دلیل جابجایی و فشار به بخاری برقی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید بخاری را با دقت باز کنید و آن را بررسی تا مشکل برطرف شود، برای انجام این کار ابتدا حفاظ آهنی را بردارید، سپس اجزای آن را جدا کنید، به صفحه بازتابنده بروید. به آرامی این بخش را از سینک جدا کنید، ممکن است سیم کشی پشت صفحه نمایش قطع شده باشد، برای راه اندازی مجدد بخاری، سیم‌ها را با دقت وصل کنید. 
ممکن است روشن نشدن بخاری برقی به دلیل آسیب به عایق سرامیکی ایجاد شود و در این حالت اگر بخاری روشن است اما حرارتی خارج نمی‌شود و بدنه برق دارد، عایق بین المنت و بدنه را بررسی کنید. از آنجایی که این عایق‌ها دارای مقاومت حرارتی بالایی هستند، به عنوان پایه‌ای برای نگهداری عناصر در بخاری استفاده می‌شوند و در این حالت اگر در بدنه برق وجود داشته باشد و گرما نباشد، احتمال خرابی یا از بین رفتن این عایق سرامیکی زیاد است. 
همچنین مشکلات کابل برق نیز می‌تواند باعث روش نشدن بخاری برقی شود و در واقع یکی از رایج‌ترین دلایلی که بخاری برقی کار نمی‌کند، سیم کشی نامناسب برق است. سیم برق ممکن است آسیب دیده و پوسیده شود که به نوبه خود بر بخاری و عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است سیم برق را از نظر ساییدگی بررسی کنید و سیم‌های برق در صورت آسیب دیدگی باید تعویض شوند. البته ممکن است سیم کشی بخاری قابل تعویض نباشد و در این صورت بخاری قابل استفاده نخواهد بود.

لینک های مرتبط:

قیمت المنت لوله ای

قیمت المنت متری