با پیشرفت صنعت، فروش تجهیزات و ماشین آلات صنعتی افزایش یافت که استفاده از این ماشین‌ها و تجهیزات باعث افزایش مصرف برق صنعتی می‌شود و افزایش مصرف برق افزایش هزینه‌های کشور و اصطحلاک بالا را به دنبال خواهد داشت. شما باید عوامل موثر در مصرف برق را بشناسید و در راه درست مصرف کردن اطلاعاتی داشته باشید. 

لازم است بدانید مشترکان صنعتی از همه لوازم و تجهیزات موجود به صورت ۲۴ساعته استفاده نمی‌کنند؛ در واقع آن‌ها ساعت‌هایی را برای استراحت و خاموشی لوازم برقی در نظر می‌گیرند که وزارت نیرو در راهکارهای ارایه شده، از واحدهای صنعتی خواسته است مدت زمان خاموشی دستگاه‌ها را به ساعت‌های اوج بار شبکه برق منتقل کنند.  و اما برای اینکه دچار اصطحلاک بالا و افزایش مصرف برق نشوید باید راهکارهایی را که گفته می‌شود رعایت کنید. 

راهکارهایی برای کنترل برق صنعتی

یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش هزینه‌های جاری در صنعت کاهش هزینه‌های برقی می‌باشد. در یک محیط صنعتی تامین روشنایی مناسب می‌تواند بخش چشم گیری از هزینه‌های برق را شامل شود و قطعا یک روشنایی مناسب میزان در بهره وری کارکنان موثر خواهد بود. 

برای کاهش مصرف برق صنعتی چند راهکار را به شما ارائه می‌دهیم: 

» استفاده مناسب از محیط: مناسب‌ترین نور برای فعالیت، نور خورشید است. زمانی که در یک محیط صنعتی می‌خواهید کاهش هزینه‌های مصرف برق را شاهد باشید، باید نورگیرها و پنجره‌ها را به صورتی طراحی کنید که علاوه بر کاهش هزینه، نور با کیفیتی را به سالن بدهند. 

» مدت زمان مناسب برای خاموش کردن دستگاه ها: همان گونه که قبل‌تر اشاره کردیم نباید از تمام وسایل و تجهیزات ۲۴ساعته استفاده کرد و باید برای آن‌ها خاموشی و استراحت در نظر گرفت و مدت زمان خاموشی دستگاه‌ها را به ساعت‌های اوج بار شبکه برق منتقل کنند. 

» استفاده از اینورتر: بهترین راهکار برای کاهش هزینه مصرف برق صنعتی استفاده از اینورترها می‌باشد لذا بسیار هوشمند می‌باشند و با ذخیره انرژی در دستگاه در هنگام قطع جریان برق می‌تواند که الکتریسیته مورد نیاز را برای چراغ‌ها و دستگاه‌ها تامین کند. اینورترها را در مکان‌های صنعتی و بیمارستان و… مورد استفاده قرار می‌دهند چرا که از قابلیت بسیار مهم ذخیره انرژی بهره می‌برد. با انتخاب کردن اینورترهای با کیفیت می‌توانید کاهش هزینه ها، ایمن در مصرف انرژی و… را شاهد باشید. 
انتخاب مناسب اینورتر علاوه بر کاهش هزینه مصرف برق صنعتی عملکرد بهتری را در پی خواهد داشت. 

بهترین نوع اینورترها که در بازار مشاهده می‌کنید اینورتر اشنایدر می‌باشد لذا شرکت تولید کننده اشنایدر یک شرکت تولید کننده تجهیزات الکتریکی چند ملیتی می‌باشد به عبارتی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولید کنندگان تجهیزات الکتریکی می‌باشد و با سابقه چندین‌ساله‌ای که دارد محصولات خود را با بهترین کیفیت تولید می‌کند و اعتماد مصرف کننده‌ها را به خود جلب کرده است. 
اینورتر اشنایدر دارای انواع مختلفی می‌باشد معمولا اینورتر اشنایدر با نام تجاری آلتیوار طراحی و تولید می‌شوند برای مثال پر مصرف‌ترین آن‌ها آلتیوار ۱۱، آلتیوار ۱۲، آلتیوار ۳۱، آلتیوار۳۱۲، آلتیوار ۲۱۲، آلتیوار ۶۱، آلتیوار۷۱ میباشند. 
باید بدانید که از لحاظ ورودی اینورترهای اشنایدر به دو دسته تکفاز و سه فاز تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.