تولید سیم و کابل برق یکی از مطلوب‌ترین صنایع اقتصادی شناخته می‌شود. سیم و کابل اصطلاحاتی هستند که غالبا در زمینه برق و ارتباطات استفاده می‌شود. ولی مردم اکثرا این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند چون به نظر شبیه هم هستند و یکسان می‌باشند ولی در واقع کاملا با هم فرق دارند. سیم‌ها جزء کابل‌ها هستند به عبارتی مجموع چند سیم، یک کابل را تشکیل می‌دهد. همچنین دامنه استفاده از سیم‌ها بسیار وسیع است. یک سیم یک رشته یا گروهی از رشته‌های ماده الکتریکی هدایت شده است که معمولا آلومینیوم یا مس هستند. از طرف دیگر، یک کابل از دو یا چند هادی عایق تشکیل شده است و می‌توان آن را لخت یا پوشش داد که به صورت تاب خورده یا بافته شده به هم متصل شده‌اند تا یک مجموعه‌ی واحد را تشکیل دهند.
 به منظور ایمنی بیشتر، یک غلاف داخلی و خارجی ساخته شده است تا از این سیم‌ها محافظت شود. سیم‌ها معمولا با قطر اندازه‌گیری می‌شود. با توجه به قطر سیم با یک شماره‌سنج نیز قابل اندازه‌گیری است. هرچقدر شماره‌سنج کوچکتر باشد، سیم ضخیم‌تر است. سیم‌های بزرگ جریان بیشتری دارند و می‌توانند با سوزاندن فیوز به لوازم خانگی آسیب برسانند. کابل‌ها شامل یک سیم داغ حامل جریان، یک سیم خنثی برای تکمیل حلقه ویک سیم زمینی نیز می‌باشد. یک کابل براساس تعداد کل سیم‌هایی که ازآن‌ها تشکیل شده و پیمانه آن‌ها طبقه‌بندی می‌شود. افزایش فزاینده تجهیزات الکتریکی در زندگی امروزی باعث رشد اقتصادی شاخه سیم و کابل در کل دنیا می‌باشد. سیم و کابل و انتخاب درست آن، یکی از مهمترین و در بعضی موارد تخصصی‌ترین کارهاست. سطح مقطع سیم و کابل، با توجه به آمپر مصرفی، حداکثر و حداقل دمای محیط، محل نصب که ثابت باشد یا متحرک و طول مسیر تعیین می‌شود.
روکش حرارتی سیم و کابل
روکش سیم و کابل برق در راستای محافظت از آن اهمیت به سزایی دارد و هادی‌های الکتریکی را در مقابل اتفاقاتی مانند فشار، کشش، حرارت بالا و تأثیرات مغناطیسی ایمن می‌کنند. روکش موردنیاز برای هر سیم باتوجه‌به نوع مخاطراتی که در محل استفاده از آن وجود دارد، متفاوت است. به همین دلیل انواع روکش سیم برق با جنس، ضخامت و رنگ‌های متفاوت در بازار یافت می‌شود. وارنیش یا همان روکش حرارتی (شیرینگ حرارتی) جمع‌شونده، لوله‌های پلیمری هستند که قطرشان در اثر تابش حرارت با سشوارهای صنعتی به‌اندازه قطر شی قرار گرفته در آن جمع می‌شود و کاهش می‌یابد. این محصول در صنایع گوناگون به‌خصوص صنایع برق کاربرد فراوانی در روکش کردن اجسام گوناگون دارد که در ادامه کاربردهای وسیع این محصول را به شما خواهیم گفت.
در رابطه‌با نصب این روکش‌ها می‌توان گفت وارنیش یا همان روکش حرارتی دور جسم را می‌پوشاند و با استفاده از سشوار صنعتی یا سرپیک به آن حرارت می‌خورد. با کمک حرارت وارنیش‌ها در محور قطری منقبض و جمع می‌شوند و دور جسم را به‌صورت مستحکم می‌پوشانند. با استفاده از این حرارت شیرینگ یا همان روکش حرارتی در طول قطر محصول منقبض شده و لایه‌ای ایمن را دور آن به وجود می‌آورد.
باید این را بدانید گرمای به کار برده شده برای جمع‌کردن این شیرینگ‌ها باعث جمع‌شدن ماده پلیمری موجود در روکش شده و خاصیتی که به آن حافظه پلاستیکی می‌گویند به پلیمر می‌دهد. در مجموع توضیحاتی در رابطه با سیم وکابل و نکات مربوطه داده شد که امیدواریم از آن نهایت استفاده را ببرید؛ با خواندن این متن آگاهی و دانش شما نسبت به این موضوع افزایش خواهد یافت و علم اندکی در این صنعت خواهید آموخت.
برترین برند سیم و کابل در بازار ، سیم و کابل کسری
نمایندگی اصلی سیم و کابل کسری با تکیه بر کیفیت و مرغوبیت تولیدات خود، در زمینه صادرات انواع سیم و کابل به کشورهای منطقه کار خود را آغاز کرد و با این اقدام پا به عرصه بازارهای جهانی و جذب مشتریان خارجی گذاشت
سیم و کابل ساختمان از اصلی ترین تجهیزات برقی محسوب می شوند که در واقع اساس و پایه ساختمان سازی محسوب می شوند. این محصولات به زبان ساده مسیری را برای عبور جریان برق فراهم می کنند و باید در استفاده از آنها نهایت دقت را به کار برد تا سبب آسیب رسیدن به افراد و سایر المان های برقی نشوند. عایق سیم و کابل این وظیفه را به عهده دارد و هم از آسیب رسیدن به مغزی یا هادی سیم و کابل جلوگیری می کند و هم خطرات ناشی از خروج جریان برق از هادی را خنثی می کند. سیم کشی یک ساختمان باید در همان ابتدا انجام شود تا هم مسیرهای عبور سیم و کابل مشخص شود و هم اینکه تمامی انشعابات به درستی کشیده شوند.