مدارهای استاندارد خانگی در ایالات متحده ۱۲۰ ولت هستند، اما برخی مدارها برای وسایلی مانند اجاق گاز و تهویه مطبوع دو برابر ظرفیت دارند. این بریکرها دارای ظرفیت ۲۴۰ ولت بوده و تقریباً دو برابر بریکرهای ۱۲۰ ولتی خواهند بود. وات ساده​‌ترین اندازه گیری بار قدرت برای محاسبه و نظارت است تا به طور تصادفی قطع کننده​‌های خود را از بین نبرید. برای تنظیمات کلید هوایی اشنایدر می​توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

به دنبال علامت آمپر روی کلید هوایی باشید. این معمولاً ۱۵ یا ۲۰ آمپر خواهد بود. همچنین به دنبال نماد ولتاژ باشید که ممکن است روی کلید قطع کننده نیز درج شده باشد و ۱۲۰ یا ۲۴۰ آمپر خواهد بود. اگر نمی​توانید ولتاژ را تعیین کنید، فرض کنید بریکرهایی که یک شیار پانل را می​گیرند ۱۲۰ آمپر هستند. ولت و بریکرهایی که دو اسلات می​گیرند ۲۴۰ ولت هستند. آمپر را در ولت ضرب کنید، در اکثر مدارها، این مقدار ۲۰ x ۱۲۰ = ۲۴۰۰ یا ۱۵ x ۱۲۰ = ۱۸۰۰ خواهد بود. عدد حاصل از این معادله، حداکثر بار واتی است که می‌​توانید قبل از خاموش کردن بریکر روی مدار قرار دهید.

همین محاسبه را در مدارهای ۲۴۰ ولتی اعمال کنید. به عنوان مثال، یک مدار ۲۴۰ ولتی با ظرفیت ۳۰ آمپر به ۷۲۰۰ وات (۳۰ x ۲۴۰ = ۷۲۰۰) اجازه می‌​دهد.
توان مصرفی را برای تمام وسایل برقی و لوازم موجود در مدار بررسی کنید. اگر مجموع توان مصرفی بیش از حداکثر محاسبه شما باشد، بریکر خاموش می​‌شود.
هدف از استفاده کلید هوایی اشنایدر جلوگیری از ایجاد جرقه است و به این ترتیب برای قطع قوس الکتریکی یک ولتاژ آرک بیش از ولتاژ تغذیه ایجاد می‌​شود. فنر شارژ کلید توسط گراننده موتور الکتریکی شارژ می​‌شود و کلید به حالت وصل مجدد باز می​گردد.

قیمت کلید هوایی اشنایدر

هنگام خرید کلید هوایی اشنایدر (Schneider) نیاز است به نکات بسیاری از جمله مدل، جریان و نوع کلید دقت نمود که به شرح زیر است:

 جریان کلید هوایی اشنایدر که می‌تواند از ۶۳۰ تا ۶۳۰۰ آمپر را پشتیبانی کند.
 قدرت قطع کلید هوایی که سریهای NT میتوانند ۴۲ کیلوآمپر را پشتیبانی کنند و کلیدهای سری NW میتوانند ۵۰.۷۰ و ۱۰۰ کیلو آمپر را پشتیبانی کنند.
 میکرولوژیک هلید هوایی اشنایدر الکتریک که به صورت نوع ۲ حفاظت پایه، نوع ۵ حفاظت سلکتیو، نوع ۶ حفاظت سلکتیو و نوع خطای زمین و نوع ۷ حفاظت سلکتیو و حفاظت نشتی جریان است.
 مکانیزم موتوری که به صورت موتور ۱۱۰ یا ۲۲۰ ولت AC است.

با توجه به موارد فوق نیاز است هنگام تهیه و خرید کلید هوایی اشنایدر نیازسنجی کنید و اطلاعات دقیقی از مدل‌ها و ویژگی‌های فنی کلید هوایی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با ما تماس بگیرید.

قیمت کلد هوایی اشنایدر الکتریک به معیارهای مختلفی بستگی دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  نوع کلید هوایی اشنایدر از سری NT و NW
  •  میزان ولتاژ قابل پشتیبانی
  •  نوع پل
  •  قابلیت اتصال به شبکه صنعتی
  •  نوع ثابت و کشویی

 

کاربرد کلید هوایی اشنایدر

توجه کنید که این کلیدها به صورت شگفت‌انگیزی در حفاظت از خازن‌ها، ترانس‌ها، ماشین‌های الکتریکی، مولدها و… کاربرد دارند. پس بدون اغراق می‌گوییم که بهترین گزینه برای محافظت از کارگاه‌های صنعتی هستند. کلید هوایی اشنایدر کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
بسیاری از پارامترهای شبکه را می‌توان اندازه گیری کرد برای مثال هارمونیک
در سیستم‌های توزیع برق به عنوان کلید اصلی است.
زنگ هشدارها، همه خطاها و خیلی از پارامترها و رویدادهای مهم را می‌توان ثبت کرد.
طیف وسیعی از لوازم جانبی همچون اینترلاک، کنتاکت کمکی و خطا، رله‌های تریپ همانند شانت و آندر، موتور و…

اجزای کلید هوایی اشنایدر

کلید هوایی اشنایدر از اجزای زیر تشکیل شده است:

دکمه قطع کلید  
دکمه وصل کلید  
 کنتاکت​های اصلی  
 کنتاکت​های جرقه زن  
 محفظه جرقه گیر   
 ترمینال​های ورودی و خروجی  
نشان گرهای وضعیت قطع یا وصل کلید  
 لوازم جانبی کلید اتوماتیک