1. شرایط محیط: دما، رطوبت، ارتفاع از سطح دریا، پاشیدن آب، برخورد اجسام محکم خارجی، وجود مواد آلاینده و خورنده، تنش های مکانیکی، مجاورت با فضای سبز و گیاهان آپارتمانی، حیوانات کوچک  مانند موش، نور خورشید، باد، اثرات الکترومغناطیسی و الکترواستاتیکی تجهیزات، احتمال یونیزاسیون و …
  2. محل نصب تابلو: فضای آزاد و فضای بسته.
  3. نوع تابلو: توزیع (نیرو رسانی) و یا کنترل.
  4. شرایط دسترسی به تابلو برق و تجهیزات آن: تابلوی ایستاده، تابلوی دیواری، محل ورود و خروج کابل ها، درب دسترسی به تجهیزات درون تابلو، نحوۀ بهره برداری، کنترل، سرویس و تعمیرات تابلو.
  5. امکانات موجود: برای ساخت تابلو، حمل و نقل و نصب آن.
  6. شرایط مصرف کننده: تعداد مصرف کننده ها، میزان و نوع توان مصرفی، تعداد فازها، نحوۀ اتصال به شبکه (ستاره – مثلث و …)، تجهیزات حفاظتی موردنیاز (فیوز، بی متال، کنترل فاز و …)، نحوۀ بهره برداری از دستگاه ها (به صورت مستقل یا به هم پیوسته)، فاصله مصرف کننده از تابلو، درجه حرارت محیط و درون تابلو، ضرایب هم زمانی بارها، ضرایب هم جواری کابل ها و …
  7. بررسی اقتصادی طرح پیشنهادی: کلیه وسایل و تجهیزات بایستی مطابق با استانداردهای معتبر مانندIEC  انتخاب شوند. در انتخاب وسایل بایستی سهولت نصب، سرویس، تعمیر و نگهداری آنها مورد توجه قرار گیرد.
  8. اتصال هادی ها به ترمینال ها و سایر تجهیزات، به وسیلۀ پیچ یا بست و وسایلی مانند آنها امکان پذیر بوده تا فشار مناسب در محل اتصال وجود داشته باشد.
  9. اتصال کابل ها با تجهیزات درون تابلو پس از عبور گلند، به وسیله کابلشو و سیم ها از طریق ترمینال هم اندازه یا هادی خواهد بود (ذکر این نکته ضروری است که با در نظر گرفتن فاصله مصرف کننده از تابلو، سطح مقطع کابل رابط ممکن است از سطح مقطع هادی درون تابلو بیشتر شود و لذا ترمینال خروجی تابلو باید مناسب با سطح مقطع کابل خروجی انتخاب شود).
  10. از هر ترمینال فقط برای اتصال یک هادی استفاده کرده و از محکم شدن هادی در داخل ترمینال اطمینان حاصل کنید.
  11. نمای تک خطی هر سلول بر روی همان سلول رسم شود.
  12. روشنایی داخل هر سلول با استفاده از یک حباب محافظ دار (مانند چراغ تونلی) با لامپ ۱۰۰ وات و کلید آن به صورت میکروسوئیچ به درب تابلو متصل است تأمین می شود. در تابلوهای فشار متوسط اگر فواصل ایمنی رعایت شود این حباب در درون سلول تعبیه می شود و در غیر این صورت از طریق روشنایی محل نصب تابلو تأمین خواهد شد (لامپ باید طوری نصب شود که نور آن کاملاً درون سلول را روشن کند).
  13. پلاک مشخصات تابلو از جنس مقاومی ساخته شده و در محل ثابتی نصب شود. اطلاعات زیر باید در آن درج شود:
  • نام سازنده یا مشخصات آن
  • شماره سریال
  • ولتاژ اسمی
  • جریان اسمی
  • فرکانس اسمی
  • سال ساخت