ویژگی های ظاهری متفاوت:دوربین مدار بسته از لحاظ شکل به دوربین مدار بسته دام، دوربین مدار بسته بالت، دوربین های صنعتی، دوربین های مینیاتوری، دوربین های مادون قرمز IR و دوربین های اسپید دام  تقسیم می شود. فناوری های های متفاوت: هر یک از این دوربین ها برای کار خاصی استفاده می شوند و کاربرد مخصوص به خود دارند. آب و هوا، شرایط جوی، فرد یا افرادی که مورد نظارت قرار می گیرند و… بسیاری از عوامل دیگر در خرید دوربین مدار بسته شما تاثیر گذارند.


تفاوت در نحو انتقال فایل ها:دوربین های مدار بسته از لحاظ سیگنال دریافت و انتقال اطلاعات نیز متفاوت اند و انواع گوناگونی دارند . دوربین مدار بسته آنالوگ ، دوربین مدار بسته آی پی IP یا تحت شبکه و دوربین های دو منظوره از لحاظ سیگنال تفاوت دارند که هرکدام از این دوربین ها، به دو دسته ی دوربین بی سیم و دوربین های نیازمند کابل کشی، تقسیم می شوند. یکی از پرطرفدارترین دوربین های مدار بسته بیسیم، دوربین لامپی است. راحتی نصب این دوربین مداربسته و قیمت مقرون به صرفه ی آن، باعث علاقه مند شدن خریداران به این دوربین مدار بسته شده است.


تفاوت قیمت دوربین مداربسته: هنگام خرید دوربین مدار بسته حتما متوجه‌ی تفاوت زیاد در قیمت محصولات خواهید شد. قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ به نسبت دوربین های دیگر کمتر است و تنوع گسترده ای در بازار دارد، همچنین سیستم ساده تری به نسبت دیگر دوربین ها دارد. دوربین های تحت شبکه کیفیت بالاتری دارند و این دوربین ها در بستر شبکه امکان ارسال همزمان اطلاعات را فراهم می آورند. قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه به نسبت دوربین های دیگر بالا تر است. دوربین های دو منظوره دارای سیستم آنالوگ ولی سیگنال تحت شبکه هستند.


فناوری های ذخیره سازی متفاوت:برای تهیه و خرید دوربین مداربسته باید برای ذخیره سازی اطلاعات نیز دستگاه یا کارت حافظه ای را در نظر داشته باشید . دستگاه  DVR  و NVR ، هارد و در مواقعی کارت SD برای ذخیره سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین مدار بسته سیگنال و دیتا را از طرق کابل به دستگاه DVR منتقل می کند و دستگاه آن را به نماشگر ها برای پردازش و ثبت اطلاعات انتقال می دهد.


دوربین های نوع خورشیدی: دسته ی دیگر از دوربین های مدار بسته، دوربین های مداربسته خورشیدی هستند؛ که این دوربین ها برای تصویربرداری نیازی به برق ندارند و انرژی دوربین خورشیدی از طریق نورخورشید تامین می شود. انتخاب برند برای هر کالایی عامل مهم در خرید آن است؛ دوربین مداربسته نیز مانند کالا های دیگر برند های مطرحی در دنیا دارد و ما در آژیر سنترال، فروشگاه دوربین مدار بسته عرضه کننده این برند ها هستیم و در این بخش می خواهیم برند های معروف برای خرید دوربین مدار بسته را به شما معرفی کنیم.


تفاوت ویژگی های تشخیص هدف: دوربین مداربسته امنیتی به دو دسته ثابت یا فیکس و PTZ تقسیم می شوند. برای نظارت بر نواحی خاص از دوربین مدار بسته ثابت استفاده می شود و این دوربین ها قابلیت چرخش ندارند. دوربین های PTZ مناسب نواحی وسیع هستند و قابلیت چرخش به بالا، پایین و چپ و راست دارند و این دوربین ها می توانند روی محل مورد نظر زوم کنند. این ویژگی های نیز در قیمت دوربین مدار بسته تاثیرگذار است.


ویژگی دید در شب: یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد در دوربین های مدار بسته، دید در شب مناسب می باشد. دوربین مدار بسته دید در شب با قدرت تصویربرداری در نواحی کم نور و یا در تاریکی شب می تواند در زمان های کم نوری نیز تصاویری با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار دهد. همچنین برای خرید دوربین مدار بسته بهتر است بدانید که نسل جدید دوربین های مداربسته به دوربین دید در شب رنگی معروف هستند که تصاویر تمام رنگی در طول شب به کاربر ارائه می دهند.


معرفی برند های دوربین مداربسته


برند داهوا: یکی از محبوب ترین برند های دوربین مداربسته در دنیا برند دوربین مدار بسته داهوا است . این برند در حال حاضر از تکنولوژی های روز دنیا بهره می برد و همین موجب شهرت آن در زمینه امنیت و نظارت شده است . محصولات برند داهوا از تنوع بالایی برخوردار است و به نسبت فناوری های بکار رفته در آن ، قیمت دوربین مداربسته های برند داهوا مناسب است . برای تهیه‌ی دوربین داهوا می توانید به صفحه مربوطه در سایت مراجعه فرمایید .


برند هایک ویژن: دومین برندی که به معرفی آن می پردازیم برند هایک ویژن است . پیش از اقدام برای خرید دوربین مدار بسته بهتر است بدانید که این برند نیز با توجه به پیشرفت و رشدی که در فناوری داشته برندی مطرح در دنیا است و نمایندگی های زیادی در سطح کشور ها دارد. تنوع محصول و قیمت دوربین مدار بسته در برند هایک ویژن را در صفحه مربوط به هایک ویژن در آژیر سنترال مشاهده فرمایید . هدف دوربین هایک ویژن ایجاد امنیت و رضایت مندی مشتریان خود در سطح جهان است .


برند هایلوک: هایک ویژن به تازگی برندی دیگر را به بازار معرفی کرده است . برند هایلوک کیفیتی مشابه کیفیت دوربین مدار بسته هایک ویژن دارد؛ اما از لحاظ قیمت ، پایین تر از دوربین هایک ویژن است .  نکته مهمی که در دوربین هایلوک قابل توجه است ، اعتبار و نام هایک ویژن است که پشتوانه این برند است می باشد .


برند شیائومی: شیائومی برندی است که در ابتدا گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن را تولید می کرد؛ اما به تازگی طی چند سال اخیر دوربین مداربسته نیز تولید کرده که در همین زمان کوتاه اعتبار بسیاری در دنیا از آن خود کرده است . شما برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید صفحه برند دوربین شیائومی را دنبال کنید .