کابل شبکه در واقع مجموعه ای از سیم است که در یک بستر ارتباطی کابلی قرار می گیرد که برای اشتراک گذاری، تبادل داده ها و اتصال دستگاه های موجود در یک شبکه به یکدیگر یا به شبکه های دیگر استفاده می شود. سیم های کابل شبکه معمولا از مس یا شیشه ساخته می شوند. به طور کلی کابل های شبکه برای انتقال داده و اتصال در تمامی اجزای شبکه از جمله روترها، کامپیوترها، سوئیچ ها و شبکه های ذخیره سازی استفاده می شوند. به این ترتیب کابل شبکه را می توان رسانه ای دانست که در آن اطلاعات رد و بدل می شود به این معنی که از یک دستگاه در شبکه به دستگاه دیگر منتقل می شود و به طور کلی داده ها در آن جریان می یابد. کابل شبکه یکی از پرکاربردترین انواع کابل است که حتی اگر از آن اطلاعی نداشته باشید، حتما نام آن را بارها شنیده اید.

این کابل ها به عنوان یکی از راه های اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند و می توانید با استفاده از این کابل لپ تاپ، سیستم منزل، تلویزیون هوشمند و یا بسیاری از وسایل دیگر خود را به اینترنت متصل کنید. اما این تنها استفاده از کابل های شبکه یا LAN نیست و می توانید از این کابل ها به روش های مختلف استفاده کنید.

قیمت کابل lan

قیمت کابل lan یا شبکه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها شرکت سازنده یا برند آن است. بنابراین هنگام خرید هر مدلی از آن باید بهترین شرکت تولیدی را انتخاب کنید که محصول با کیفیتی داشته باشد. البته تنها عامل موثر بر قیمت تنها به برند محدود نمی شود، بلکه عوامل زیادی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود بر قیمت انواع کابل شبکه تاثیر می گذارند. از جمله این عوامل می توان به اندازه کابل، نوع هسته، نوع پوشش، نوع پوشش، نوع استاندارد کابل، سطح مقاومت و ... اشاره کرد.

لازم به ذکر است که شرکت های زیادی در زمینه تولید کابل شبکه فعال هستند که برخی از این برندهای فعال خارجی و برخی ایرانی هستند. بهترین برندهای خارجی که در بازار مبادله می شود نگزانس و لگراند هستند که عملکرد بسیار خوبی دارند. بسیار مهم است که همه عوامل را به خوبی بشناسید و بر اساس آنها کابل مناسب را انتخاب کنید. پس از اینکه از انتخاب کابل خود مطمئن شدید، می توانید از قیمت آن مطلع شوید.

بهترین کابل شبکه

انتخاب بهترین کابل شبکه به استاندارد مورد نیاز شما، هسته، پوشش کابل و برند بستگی دارد. اصولا با توجه به نیاز خود می توانید یکی از موارد ذکر شده را انتخاب کنید. لازم به ذکر است آخرین تکنولوژی کابل شبکه Cat 7 است که پهنای باند بیشتری نسبت به Cat 6a دارد یعنی چیزی معادل 600 مگاهرتز ارائه می دهد. توجه داشته باشید که سرعت این دو کابل برابر است اما استفاده از آن در بازار رایج نیست. اگر شبکه کامپیوتر شما بزرگ است پیشنهاد می کنیم از این کابل استفاده کنید. اگر می خواهید از نویز در امان باشید، نوع محافظ را انتخاب کنید.