کابل شبکه در واقع مجموعه ای از سیم است که در یک بستر ارتباطی کابلی قرار می گیرد که برای اشتراک گذاری، تبادل داده ها و اتصال دستگاه های موجود در یک شبکه به یکدیگر یا به شبکه های دیگر استفاده می شود. سیم های کابل شبکه معمولا از مس یا شیشه ساخته می شوند. به طور کلی کابل های شبکه برای انتقال داده و اتصال در تمامی اجزای شبکه از جمله روترها، کامپیوترها، سوئیچ ها و شبکه های ذخیره سازی استفاده می شوند. به این ترتیب کابل شبکه را می توان رسانه ای دانست که در آن اطلاعات رد و بدل می شود به این معنی که از یک دستگاه در شبکه به دستگاه دیگر منتقل می شود و به طور کلی داده ها در آن جریان می یابد. کابل شبکه یکی از پرکاربردترین انواع کابل است که حتی اگر از آن اطلاعی نداشته باشید، حتما نام آن را بارها شنیده اید. این کابل ها به عنوان یکی از راه های اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند و می توانید با استفاده از این کابل لپ تاپ، سیستم منزل، تلویزیون هوشمند و یا بسیاری از وسایل دیگر خود را به اینترنت متصل کنید. اما این تنها استفاده از کابل های شبکه یا LAN نیست و می توانید از این کابل ها به روش های مختلف استفاده کنید.


کابل شبکه لگراند


یکی از بهترین و محبوب ترین کابل های شبکه موجود در بازار، برند لگراند می باشد. کابل شبکه لگراند یک برند فرانسوی است که با استانداردهای Cat7, 5e, 6. 6a تولید شده است. می توان گفت Cat6 SFTP پرتقاضاترین کابل این برند است. این کابل سرعت بسیار بالایی دارد و شیلد موجود در آن باعث می شود در برابر تداخل و نویز بسیار مقاوم باشد.


تمام کابل های لگراند از مواد CCC یا CCA ساخته می شوند که از نوع CCC مس خالص است. کیفیت و سرعت انتقال داده در CCA بالاتر است. در واقع CCA از آلومینیوم و آلیاژ مس تولید می شود که کیفیت آن به خوبی CCC نیست. در مورد این برند باید بگوییم که در سال 1860 تولید شد و اولین شعبه آن در سال 1971 در انگلستان افتتاح شد و در واقع این برند حداقل در یکی از زمینه های تجاری خود در 27 کشور جهان پیشتاز است.


کابل شبکه نگزنس


لازم به ذکر است که نگزنس چند سالی است که وارد عرصه های جدیدی شده است اما فعالیت اصلی آن تولید کابل شبکه است. در حال حاضر این برند توانسته مقام دوم را در تولید جهانی کابل شبکه به خود اختصاص دهد. تاریخچه این شرکت به سال 1897 در لیون فرانسه برمی گردد و در این مدت از شاهکارهای بسیاری از برند خود رونمایی کرده است.


این شرکت بین المللی با تکیه بر کیفیت محصولات خود توانسته است مشتریان زیادی را به خود جذب کند و در زمینه های مختلف دیگر وارد عرصه شود. از آن جمله می توان به پروژه های بزرگ فشار قوی، صنعت، ساختمان، فناوری اطلاعات و مخابرات و ... اشاره کرد.افراد زیادی هستند که می خواهند شبکه خود را با استفاده از بهترین تجهیزات راه اندازی کنند. کابل شبکه نیز از این امر مستثنی نیست و قطعا بهترین است. اگر از آن دسته افرادی هستید که طرفدار برندهای خارجی هستید، خرید لگراند، نگزنس و بلدن را به شما پیشنهاد می کنیم.